کارگاه سه روزه پوستر "پرواز 655 " در حوزه هنری هرمزگان

کارگاه سه روزه پوستر
کارگاه سه روزه پوستر "پرواز 655 " با موضوع شهدای هواپیمای ایرباس 655 دوشنبه 3 تیرماه با حضور مجتبی مجلسی دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی و جمعی از هنرمندان استان کارخود را آغاز کرد.
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر :  ۳۸۰۱۴

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان هرمزگان،  انوشیروان پیش دار رییس حوزه هنری استان در حاشیه برگزاری این کارگاه طی سخنانی  اظهار داشت:

هدف حوزه هنری هرمزگان از برگزاری این دوره ، اشاعه هنر گرافیک در بین مردم و تشویق و ترغیب هنرمندان استان هرمزگان در راستای تولید آثار فاخر و ارزشی است.

رییس حوزه هنری استان هرمزگان گفت: ۲۵ نفر از هنرمندان سراسر استان به همراه  تعدادی از دانشجویان دانشگاههای مختلف استان در این کارگاه شرکت کرده‌اند که پس از پایان برنامه ، آثار تولید شده در قالب نمایشگاهی که به همت حوزه هنری هرمزگان و به مناسبت گرامیداشت شهدای هواپیمای مسافربری ایرباس در اسکله شهید حقانی بندرعباس برگزار می گردد ، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ارجمند دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان با برشمردن وقایع تاریخی و تاریخ ساز تیر ماه گفت: اوج دشمنی و کینه آمریکا از انقلاب اسلامی در روز 12 تیرماه 1367 و با انجام عملیات تروریستی و  سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس 655 بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز  آبهای خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن به شهادت رسیدند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان با برشمردن حوادث این ایام و دغدغه های متعدد کشورهای مسلمان، مستقل و آزادی خواه از غیر قابل اعتماد بودن سیاست های استکباری و غلط سردمداران آمریکا به گواه تاریخ بیان کرد و افزود: امروزه به گواه تاریخ و تجربه های سخت و گرانقیمت بشری به درستی اثبات شده، ایالات متحده آمریکا بارها و بارها با اتخاذ تصمیمات یک جانبه، غیر منطقی و منفعت طلبانه با نادیده گرفتن عقلانیت و خرد جمعی و به دور از هرگونه قاعده و پایبندی به اصول و قوانین حاکم بر حقوق بشر و  نظام بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی و فقط مطابق میل، سلیقه و منافع سیاسی لابی های قدرت خود با سلطه‌گری و خوی استکباری  ، بر خلاف منافع بشریت و امنیت  و صلح  بین المللی در حرکت است و اگر این حرکت مستبدانه به زودی اصلاح نشود ، همه بشریت ضرر خواهند کرد و امنیت عمومی و صلح و ثبات جهانی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

گفتنی است مجتبی مجلسی دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی و از هنرمندان و فعالان گرافیک کشور می باشد

که با حضور در این کارگاه به آموزش تکنیک های ایده پردازی پوستر ، آموزش تکنیک های رسم طرح اولیه ، قالب بندی و فرم دهی پوستر پرداخته و آموزشهای لازم را در این خصوص به هنرمندان استان ارائه خواهد نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر