علیرضا پاکدل: نفوذ و اثربخشی هنر حد و مرز نمی‌شناسد

علیرضا پاکدل: نفوذ و اثربخشی هنر حد و مرز نمی‌شناسد
علیرضا پاکدل، کاریکاتوریست، درباره نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» گفت: حوزه هنری میزبان نمایشگاه‌هایی با موضوعات غرب و بیان مسائل پیرامون حقوق بشر و نگاه منتقدانه نسبت به مسائلی است که اهرم قدرت غرب به حساب می‌آید. از همین رو، ابزار هنر می‌تواند اثربخش از هر نوع محتوای دیگری باشد و تمامی مرزها را درنوردد.
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر :  ۳۷۹۵۱

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، علیرضا پاکدل، کاریکاتوریست و صاحب اثر در نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: دولت انگلیس قرن‌های متمادی با استعمار کشورهای فقیر، ثروت بسیاری را به دست آورده است؛ ثروتی که امروزه در مسیر تطمیع تروریست‌ها، تفکیری‌ها و جنایتکاران هزینه می‌شود. از همین رو، باید این ارتباطات سیاه‌ مالی و نقش این بانیان تروریسم را برملا کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه ابزارهای رسانه‌ای به گونه‌ای در مسیر پنهان‌کاری قدم می‌گذارد که بسیاری از مردم فریب حرف‌های اشتباه این رسانه‌ها را می‌خورند؛ درحالی که هنرمندان واقعی که می‌خواهند نقش تاریک این قدرتمندان را برملا کنند سانسور می‌شوند. ایران یکی از کشورهایی است که به‌دور از ترس، میزبان هنرمندان دغدغه‌مند و بشردوست است. در چند سال گذشته، حوزه هنری نمایشگاه‌هایی را برپا کرده که جهان را تحت تاثیر قرار داده و با بیان موضوعات غرب و بیان مسائل پیرامون حقوق بشر و نگاه منتقدانه نسبت بدان، اهرم قدرت غرب به حساب می‌آید. از همین رو ابزار هنر می‌تواند از هر نوع محتوای دیگری اثربخش‌تر باشد و تمامی مرزها را درنوردد.

این هنرمند تصریح کرد: این بار نیز به مناسبت تولد ملکه انگلستان می‌خواهند پوششی سفید بر روی جنایات خود بکشند. ظلم های بسیار، فقر و فلاکت بسیاری از مردم برخاسته از تصمیمات همین انسان‌های ضد بشری است. در این میان هنرمندان وارد عرصه شده و دست به روشنگری می‌زنند. امیدوارم که نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» بتواند زبان تند کاریکاتور را به نفع مردم آزاده جهان به کار گیرد و پیام خود را در جهان منتشر کند.

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام» مشتمل بر ۴۰ اثر از بهترین آثار کارتونیست‌‌ها و کاریکاتوریست‌های ایران است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» می‌توانند تا 5 تیرماه به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر