نمایشگاه هنرواره ملی انقلاب اسلامی، روایت ایرانی فرصتی برای معرفی دستاوردهای انقلاب به زبان هنر

نمایشگاه هنرواره ملی انقلاب اسلامی، روایت ایرانی فرصتی برای معرفی دستاوردهای انقلاب به زبان هنر
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی اظهار کرد: نمایشگاه هنرواره ملی انقلاب اسلامی، روایت ایرانی فرصت مناسبی جهت معرفی دستاوردهای انقلاب به زبان هنر توسط هنرمندان توانمند کشور را فراهم آورده است.
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد خبر :  ۳۷۸۳۰

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، مینا نیک رزم مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی در خصوص هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی عنوان کرد: این هنرواره رویدادی است که در عرصه هنرهای تجسمی، توجه ویژه‌ای به پیشرفت‌ها و دستاورهای ایران اسلامی طی چهار دهه اخیر، به زبان هنر و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: از طرفی هر فعالیتی در عرصه هنر می‌تواند سبب رشد و زمینه‌ساز حضور هنرمندان  در وادی هنر شود، از این رو هنرواره ملی انقلاب اسلامی، روایت ایرانی، فرصتی برای کسب تجربه‌های نو در بین هنرمندان جوان و کشف استعدادها و معرفی آنان به جامعه هنری است.

نیک رزم در رابطه با اهداف برگزاری این رویداد تشریح کرد: حوزه هنری با توجه به وظیفه ذاتی خود، مأموریت پرداختن به مسائل هنری مبتنی بر اصول دینی و انقلابی را بر عهده دارد و به عنوان پیشگام در عرصه هنر انقلاب در سطح کشور فعالیت دارد.

وی ادامه داد: هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی، با فراخوانی جهت حضور هنرمندان متعهد و ارائه‌ی آثار هنری مرتبط با بخش تجسمی از جمله کاریکاتور و کارتون، تصویرسازی، طراحی پوستر، عکس و… بسترهای لازم برای مشارکت بیشتر هنرمندان جوان مراکز استانی را ایجاد کرده است.

نیک رزم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به سراسری بودن هنرواره، برای ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر هنرمندان با یکدیگر در سطح استان‌ها و توجه به ظرفیت‌های سایر مراکز، به همت حوزه هنری اردبیل، ساز و کاری تعریف شد تا نمایشگاه آثار برگزیده و منتخب این هنرواره به صورت گردشی در مراکز استانی حوزه هنری برپا  و در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گیرد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی در رابطه با آثار موجود در این نمایشگاه ابراز کرد: ۴۰ اثر تجسمی در رشته‌های طراحی پوستر، عکاسی، کاریکاتور، تصویر‌سازی، نشان، اینفوگرافی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هنرواره ملی انقلاب اسلامی، روایت ایرانی، اردیبهشت ماه 1398 در گام دوم انقلاب به دنبال تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب، همزمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در اردبیل برگزار شد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: هنر گویاترین زبان‌هاست و می‌تواند در آگاهی بخشیدن به جامعه و فرهنگ‌سازی در بیان مشکلات و دستاوردهای جامعه تاثیر‌گذار باشد.‌

نیک رزم با بیان اینکه آگاهی بخشیدن به مردم از طریق هنر امکان پذیرتر از هر راه دیگری است، ادامه داد: اهمیت جایگاه هنر بر کسی پوشیده نیست به همین منظور از ابزار هنر در جهت تبیین دستاوردها باید بهره برد.

وی افزود: بر همین اساس آثار تجسمی نمایشگاهی هنرواره ملی روایت ایرانی، گامی مؤثر درتبیین و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته به زبان گویای هنر است به طوری‌که آثار بدیع و خلاقی در زمینه هنرهای تجسمی خصوصا گرافیک توسط هنرمندان کشوری ایجاد شده است.

نیک رزم ضمن برشمردن نقاط مثبت این هنرواره، عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های هنری و جلسات نقد و بررسی آثار با حضور اساتید و هنرمندان شاخص تجسمی، از نکات مثبت اجرایی این هنرواره در طول برگزاری بود که بالطبع به ارتقای کیفی آثار تولیدی کمک شایانی نموده است. از دیگر نکات مثبت، توجه به بخش «اینفوگرافیک» است که تقریبا جریان تازه‌ای در هنر است و در کنار سایر رشته‌های هنری می توان از این بخش هم خلاقانه بهره برد.

گفتنی است نمایشگاه هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی از ۲۰ تا ۲۷ خرداد ماه سال جاری همه روزه در نگارخانه ماه مجموعه هنری مهر و ماه حوزه هنری آذربایجان شرقی پذیرای هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر