درنگ در سکوت

درنگ در سکوت
یاداشتی برای نمایشگاه نقاشی های کامیار صادقی
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر :  ۳۷۴۷۴

آرشیو مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، سرشار از نقاشی هایی هست که حاصل زمانهای خاص در فرهنگ اجتماعی چهل سال گذشته کشورمان است. رویدادهایی اجتماعی، که ریشه در باورهای ایرانی، اسلامی و سمتی ما دارد. نقاشی هایی که هر یک بزنگاهی در تاریخ معاصر ایران نشان می‌دهد.

از این رو آرشیو مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از پربار ترین گنجینه های هنری کشور است . این گنجینه که شاید تعداد آثارش به بیش از هفت هزار اثر میرسد هنوز در حال بزرگ تر شده است و هر سال به تعداد این آثار افزوده می‌شود.

نمایشگاه حاضر که به پیشنهاد ِهنرمند "درنگ در سکوت" نامیده شده است، بخش کوچکی از این مجموعه بزرگ است که حاصل دو دهه فعالیت کامیار صادقی در مرکز هنرهای تجسمی است. نمایشگاهی که طیف گسترده ای از موضوعات و نگرش های مختلف هنری را در برمی‌گیرد. ازتفکرات دینی و سنتی با رویکردی طبیعت گرایانه تا بتواند با توده مردم ارتباط برقرار کند تا نقاشی هایی با بیان سورالیستی که به کنجهای خلوت ذهن نقاش می‌پردازد.

"درنگ در سکوت" را می‌توان از جمله نمایشگاه هایی نامید که شاید جای آنها در عرصه فرهنگی کشور خالی باشد نمایشگاهی که صادقانه به وجه های مختلف یک هنرمند می‌پردازد و فارغ از جهت گیری های بازار هنری  رایج در جامعه به خود نقاش و نقاشی‌های میپردازد. نقاشی که درخلوت خود میخواهد منظره مورد علاقه خود را در کوچه های روستاهای دور افتاده ایران جستجو کند یا تلخی‌های مواجه شدن با مسایل اجتماعی را در فیگور چند کلاغ به تصویر بکشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر