به همت حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد؛

کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی کارتی ویژه دانشجویان

کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی کارتی ویژه دانشجویان
حوزه هنری کودک و نوجوان، کارگاه آموزشی در قالب فیلم‌نامه‌نویسی کارتی ویژه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار کرد.
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر :  ۳۷۳۲۹

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، بهنام بهادری مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به فیلم‌نامه‌نویسی کارتی گفت: فیلم‌نامه‌نویسی کارتی شیوه جدیدی است که علاقه‌مندان با استفاده از کارت‌ها و نه تئوری‌ها، و به صورت غیرمستقیم و حداقل نظریات دست و پاگیر، به طرح فیلم‌نامه می‌رسند.

وی افزود: در ابتدای این کارگاه آموزشی، به صورت کوتاه، مفاهیمی که بن‌مایه فیلم‌نامه‌نویسی هستند آموزش داده شد و سپس کارگاه عملی به صورت گروه برگزار شد.

بهادری گفت: دانشجویان مفاهیم مدنظر خود را روی کارت‌های مخصوص نوشتند و پس از مبادله کارت‌ها میان دانشجویان، ماحصل کارگاه، ده‌ها طرح‌ فیلم‌نامه دو خطی شد.

مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به اولین تجربه دانشگاهی فیلم‌نامه‌نویسی کارتی گفت: این طرح با مشارکت جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر برگزار شد که دانشجویان علاقه‌مند به فیلم‌نامه‌نویسی به‌ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در آن حضور یافتند.

بهادری ادامه داد: فیلم‌نامه‌نویسی کارتی شیوه جدیدی از فیلم‌نامه‌نویسی است که اولین بار است در ایران تجربه می‌شود و پیش از این به همت حوزه هنری کودک و نوجوان در برخی مدارس و هنرستان‌های سطح تهران نیز برگزار شده بود.

ارسال نظر