توجه به اقتصاد هنر به حل مشکلات هنرمندان کمک می‌کند

توجه به اقتصاد هنر به حل مشکلات هنرمندان کمک می‌کند
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: با توجه به اقتصاد هنر می‌توان به حل مشکلات هنرمندان کمک کرد.
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
کد خبر :  ۳۷۲۲۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور در پایان نشست تخصصی سالانه مسئولان واحد هنرهای تجسمی مراکز استانی در خصوص بازخورد و نتایج نتایج نشست‌های تخصصی بیان کرد: این نشست‌ها سبب هم‌فکری و هم‌افزایی می‌شود؛ بر همین اساس در این نشست نیز مباحث زیادی مطرح شد از جمله اینکه بعضی استان‌ها کارهای موازی انجام می‌دهند که مستلزم هزینه هم می‌شود بر پایه چنین جلساتی مسئولان گروه‌های تجسمی در کنار هم قرار می‌گیرند تا در جریان طرح و برنامه‌ها و رویکردهای همه استان‌ها و برنامه‌هایی که قصد دارند با هم اجرا کنند، قرار گیرند.

وی افزود: برخی مراکز نیاز به توجه خاص و جدی دارند و با توجه به اینکه در مجموعه تجسمی بضاعت در تمام زمینه‌های هنری منحصر به تهران نیست، معتقدیم این نشست‌ها اگر به شکل منطقه‌ای ادامه پیدا کند به نتایج دقیق‌تر و مثبتی نسبت به اقتضائات منطقه می‌رسیم.

شجاعی اضافه کرد: بانک اطلاعاتی کامل، نشریه هنرهای تجسمی و کتاب سال نیز از جمله خروجی‌های این جلسات است.

وی ادامه داد: در واقعه سیل، کمک به هموطنان آسیب‌دیده از سوی همه آحاد صورت گرفت که در همین راستا در حوزه تجسمی نیز برپایی نمایشگاه «سیل مهربانی» اتفاق افتاد و برآیند حضور همه هنرمندان زیرمجموعه تجسمی بود که نتایج مثبت و پر باری به همراه داشت.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور بیان کرد: بحث مهم دیگر اقتصاد هنر است که پیشنهاد شده به گردشگری و توریسم هنری توجه بیشتری داشته باشیم و در کل شرایط به سمتی پیش برود که مشکلات معیشتی هنرمندان نیز حل شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص حمایت‌های مورد نظر حوزه هنری از هنرمندان اظهار کرد: بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده -که حاصل جلسات متعدد با مسئولان امور استان‌ها است- عضویت در بانک اطلاعات هنرمندان تجسمی، تسهیل شرایط برای انتشار آثار هنرمندان، تدارک چاپ‌های متعدد هنری برای ارتقاء سطح کیفی کار، دعوت و حمایت از هنرمندان برای فروش آثار در داخل و خارج از کشور از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در حمایت از هنرمندان حوزه تجسمی است.

شجاعی طباطبایی اذعان کرد: در تهران امکان برپایی گالری بیشتر و بهتر است که شاید بشود با ارائه چرخشی و گردشی چنین امکاناتی در بین استان‌ها به نتیجه بهتری رسید.

گفتنی است نشست تخصصی سالانه مسئولان هنرهای تجسمی مراکز استانی چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه 1398 همزمان با برگزاری اختتامیه هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» در اردبیل برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر