«روزهای بی قوام» در تماشاخانه مهر به پله آخر رسید

«روزهای بی قوام» در تماشاخانه مهر به پله آخر رسید
اجرای نمایش«روزهای بی قوام» نوشته ایوب آقاخانی که به مناسبت هفته هنر انقلاب در تماشاخانه مهر روی صحنه رفته بود امشب به پایان می‌رسد.
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر :  ۳۶۹۳۴

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، «روزهای بی قوام» نمایشی به نویسندگی ایوب آقاخانی است که سال گذشته از سوی 20 گروه متفاوت در 20 استان کشور در دهه فجر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی روی صحنه رفت. از میان اجراهای انجام شده سه اثر برگزیده و در آیین آغازین هفته هنر انقلاب امسال تقدیر شدند. یکی از آثار برگزیده این نمایش تولید استان کرستان است که با کارگردانی یونس صحرارو اجراهای خود را از هفته گذشته در تماشاخانه مهر حوزه هنری آغاز و امشب به آن خاتمه می‌دهد.

صحرارو در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری در مورد این نمایش گفت: «روزهای بی قوام» تولید استان کردستان کاری از گروه تئاتر پیدا قروه است که سال گذشته به مدت 10 شب در کردستان روی صحنه رفت.

وی افزود: «روزهای بی قوام» روایت زندگی خانواده‌ای است که در دوران انقلاب زندگی می‌کنند. داستان این نمایش کاملا اجتماعی پیش می‌رود و در کنار آن به نوعی به انقلاب می‌پردازد و مخاطب را به دنبال خود می‌کشاند.

صحرارو ادامه داد: ابتکار آقاخانی در نگارش این نمایشنامه موفق عمل می‌کند و بجای پرداخت مستقیم به انقلاب، ارزش‌ها و آرمان‌هایش داستانی اجتماعی را پیش می‌برد و به خصوصیات خانواده داستان نمایش رسیدگی می‌کند. در حالی که در دل این خانواه انقلاب به خوبی به دل مخاطب منتقل می‌شود.

این کارگردان کردستانی افزود: انقلاب و دفاع مقدس مبحثی است که بی‌پایان و فنا ناپذیر است. از این رو نمی‌توان آن را به یک هفته و یا یک دوره کوتاه محدود کرد. در نتیجه باید پرداخت به انقلاب ان هم در حوزه هنرهای نمایشی به صورت جریانی متناوب ادامه داشته باشد.

صحرارو در معرفی بازیگران این اثر گفت: مهسا رضایی، بهزاد فرمانی،محمد نقی حیدری،وحید زارعی،سجاد مخدومی، سهیلا صادقی، مهیار صحرارو،پوریا عبدالملکی، رضا کاوه مجد، مرتضی عبدالملکی، سمیه خاکسار و بنده در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: مدیرصحنه این نمایش را محمد حسن پور، طراح صحنه را یونس صحرارو، انتخاب لباس به عهده زیبا فروتن، اجرای دکور را خبات فرجی، نور این نمایش را امیرمحمد کریمی و موسیقی این اثر را حمید رضا سرهنگی برعهده دارند.

گفتنی است، اجرای پایانی این نمایش امشب 27 فروردین‌ماه ساعت 19 در تماشاخانه مهر حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ روی صحنه می‌رود.

ارسال نظر