سیل مهربانی

نادری: «سیل مهربانی» حرکتی انقلابی از سوی هنرمندان است

نادری: «سیل مهربانی» حرکتی انقلابی از سوی هنرمندان است
محمدعلی نادری، هنرمند شرکت‌کننده در نمایشگاه«سیل مهربانی»، گفت: در چنین هفته‌ای که به مناسبت یادبود شخصیت مردم‌دوست شهید آوینی هفته هنر انقلاب نام‌گذاری شده است همدل و یک‌دست شدن هنرمندان برای یاری هم‌وطنان با لبیک به فراخوان چنین اقدام فرهنگی و امدادی همراه می‌شود.
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
کد خبر :  ۳۶۷۴۰

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، محمدعلی نادری هنرمند جوانی که از برازجان بوشهر با خلق آثاری در حوزه دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم توجه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری را به خود جلب کرده است با حضور و شرکت در نمایشگاه «سیل مهربانی» که با هدف فروش آثار هنری به نفع سیل زدگان برپا شده است در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: برپایی چنین نمایشگاهی با اهداف همیاری هم‌وطنان ایران عزیز از سوی هنرمندان سراسر کشور در حوزه هنری برای دومین بار از سال گذشته تاکنون شکل گرفته است. اولین حراجی آثار هنرهای تجسمی در گالری ابوالفضل عالی با برنامه‌ریزی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری سال گذشته برای حمایت از زلزله‌زدگان استان کرمانشاه برپا شد. این روزها نیز شاهد برپایی نمایشگاهی با همین هدف برای کمک به سیل‌زدگان نقاط مختلف کشور هستیم.

نادری افزود: فراموش نکنیم که تاریخ وقایع گوناگون کشور هرگاه با وحدت و یکپارچگی مردمی همراه شده است جریان‌ساز بوده و رویدادی ماندگار و پرافتخار را از خود برجای گذاشته است. وحدت و همکاری هنرمندان در هر زمینه‌ای نیز توانسته موجب یاری هم‌وطنان عزیزمان شود. از این رو اجتماع هنرمندان هنرهای تجسمی برای فروش بهترین آثار تولیدی‌ خود در نمایشگاه «سیل مهربانی» سرشار از انرژی و پیام مثبت برای سیل‌زدگان برخی استان‌های کشور شده است. علاوه بر امور خیر در این کار فرصتی برای دیدار مجدد هنرمندان و اساتید هنرهای تجسمی ایجاد می‌شود که تاثیر بسزایی در روند هنرهای تجسمی کشور دارد.

این هنرمند جوان ادامه داد: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری یکی از مراکز هنری کشور است که همواره با چشمان باز و هوشیاری بسیار واکنش‌های موثر به امور متعدد کشور و جهان داشته است. این موضوع علاوه بر اقدامات لازم و به‌موقع از سوی این مرکز در اعلام فراخوان و سرعت عمل در جمع‌آوری آثار به گسترش روابط عمومی با هنرمندان هنرهای تجسمی سراسر کشور نیز می‌پردازد. هنرهای تجسمی حوزه هنری دو سال گذشته با هنرمندان بسیاری که خارج از پایتخت در این حوزه فعالیت دارند ارتباط برقرار کرده که همین امر توان رویارویی آن با وقایع گوناگون روز کشور و جهان را افزایش داده است.

نادری با تاکید بر اثرگذاری مثبت این رویداد فرهنگی و هنری گفت: نمایشگاه‌هایی همانند «سیل مهربانی» حتی اگر به لحاظ مادی نتواند مقدار قابل توجهی به امور مورد نظر کمک کند، اما می‌تواند آغازگر جریان‌های بسیار عظیم و همبستگی‌های بیشتر هنرمندان و دیگر اقشار جامعه برای ساختن کشور باشد.

وی افزود: یکی از آثار تولیدی من که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است با موضوع آیین‌های مردم کرد کشور و با تکنیک رنگ و روغن است. همچنین سه اثر طراحی که در جشنواره‌های گوناگون جوایزی را به خود اختصاص داده‌اند برای فروش در این نمایشگاه از سوی من ارائه شده است.

نادری در پایان با اشاره به هم‌زمانی برپایی این نمایشگاه در هفته هنر انقلاب گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی است. شهید آوینی هنرمندی متعهد و دغدغه‌مند به وقایع روز جامعه بود که همواره در جست‌وجوی راهی برای رسیدگی به امور فرهنگی مردم از راه هنر بود. هنگام مطالعه زندگی‌نامه شهید آوینی با حضور موثر و جدی ایشان در هرکجای کشور و در هر موقعیتی مواجه می‌شویم. چرا که ایشان در خدمت به مردم کشور خود ثابت‌قدم بود و در همین راه نیز به شهادت می‌رسد. به این ترتیب در چنین هفته‌ای که به مناسبت یادبود شخصیت مردم‌دوست شهید آوینی هفته هنر انقلاب نام‌گذاری شده است، هم‌دل و یک‌دست شدن هنرمندان با لبیک به فراخوان چنین اقدام فرهنگی و امدادی همراه می‌شود.

 

این نمایشگاه تا 30 فروردین ماه در گالری های خانه و خانه عکاسان و نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار می شود.

ارسال نظر