در حرم مطهر امام خمینی(ره) مطرح شد:

گسترش هنر و تربیت هنرمند متعهد بزرگ‌ترین دستاورد هنر انقلاب است

گسترش هنر و تربیت هنرمند متعهد بزرگ‌ترین دستاورد هنر انقلاب است
جمعی از هنرمندان و مدیران حوزه هنری انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مزار شهید سید مرتضی آوینی با اهدای گل، آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
سه‌شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر :  ۳۶۶۴۵

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، جمعی از هنرمندان و مدیران حوزه هنری انقلاب اسلامی صبح امروز(سه شنبه ۲۰ فروردین) با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مزار شهید سید مرتضی آوینی با اهدای گل، آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

در این مراسم محمد حمزه‌زاده قائم‌مقام حوزه هنری، مجدالدین معلمی معاون هنری، کوروش زارعی مدیر دفتر هنرهای نمایشی، ناصر فیض مدیر دفتر طنز و محمد زرویی نصرآباد مدیرعامل سپهر سوره هنر به همراه جمعی از هنرمندان رشته‌های تجسمی، ادبیات و سینما حضور داشتند.

 

شهید آوینی نماد هنر والا است

محمد حمزه‌زاده، قائم مقام حوزه هنری، با حضور در جمع خبرنگاران درباره هفته هنر انقلاب گفت: هفته هنر انقلاب اتفاق بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر کشور است. سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم، به عنوان نماد هنرمند والا است که شاخصه متعالی هنر انقلابی در قلم و نگاه او  متجلی شده و می‌توان او را مصداقی ارزنده برای هنر متعهد دانست. ما وظیفه داریم تا در سالگرد شهادت ایشان افکار، دغدغه‌ها و رویکردهای او را که برخاسته از متن انقلاب و رهنمودهای امام خمینی(ره) است بازخوانی کنیم و برای ورود به عرصه‌های جدید از آن‌ها بهره بگیریم.

 

هنرمند متعهد به بیان دغدغه‌های مردم پرداخته است

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی، نیز با گرامیداشت هفته هنر انقلاب درباره ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم گفت: انقلاب اسلامی ایران در سال 57 به پیروزی رسید و تغییران ژرف و عظیمی در همه لایه‌های اجتماعی و فرهنگی کشور به وقوع پیوست. هنر انقلاب اسلامی رفته رفته مسیر خود را گشود و توانست نتایج خوبی نیز کسب کند. امروز هنر انقلاب از چارچوب ایران اسلامی فراتر رفته و به یک ادبیات گفتمانی بین‌المللی تبدیل شده است. مخاطبین انقلاب اسلامی امروز محدود به یک شکل و نوع خاص نیستند که تنها به شنیدن یک جنس هنر و نوع خاصی از دیدگاه‌های هنری را قبول داشته باشند. انقلاب اسلامی ایران با جریان‌سازی تربیت نیروهای هنرمند متعهد، جوشیده از دل مردم به بیان دغدغه‌ها پرداخته است.

 

وی ادامه داد: طی این چهار دهه، نقاط قوت و ضعفی وجود داشته است که امروز در دهه پنجم باید با بررسی آن‌ها مسیر پیش رو را به بهترین نحو برداریم. زمانی که رهبر انقلاب گام دوم را ترسیم کردند، دفتر هنرهای نمایشی نزدیک به سه سال بود که کارهایی را آغاز کرده بود و خداراشکر هم‌راستا با توصیه‌های گام دوم رهبر انقلاب بود. به طور قطع حضور نسل جوان، نسلی که با انگیزه و با توجه‌ای ویژه به سمت اهداف ترسیمی انقلاب قدم بر می‌دارد، آینده روشنی در انتظار هنر انقلاب اسلامی خواهد بود به شرط اینکه بتوانیم پویایی، خلاقیت، رشد و تربیت استعدادها را به شکل مداوم ادامه دهیم و خودمان را تنها محدود به یک مسئله نکنیم.

 

مدیران و هنرمندان حوزه هنری پس از قرائت فاتحه و زیارت حرم مطهر امام خمینی(ره)، بر سر مزار سید مرتضی آوینی حاضر شده و با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند. در بخش دیگری از این مراسم، گروه نمایشی شهرآشوب نمایش «بلدچی» را با کارگردانی پژمان شاهوردی اجرا کردند.

در پایان نیز هنرمندان و مدیران حوزه هنری با حضور در قطعه هنرمندان، یاد و خاطره هنرمندان مرحوم را گرامی داشتند.

جشن هفته هنر انقلاب، به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی از 20 فروردین‌ 98 آغاز شده و در طول یک هفته ضمن مرور مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم‌ها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت، نمایشگاه‌های تجسمی و... تا تاریخ 27 فروردین ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر