دنیای تاپ فیس با همه سابقه و پیشینهی پربارش، قلمرو بکر و تازهای برای طراحان جوان ایرانی است. با این که این شاخهی جذاب گرافیک، قابلیتهای فراوان و وسیعی دارد اما متأسفانه کمترین توجه را در فضای تبلیغات و گرافیک حرفهای ایران نسبت به آن شاهد بودهایم.
برپایی و وجود این همه کمپینهای تبلیغاتی و فعل و انفعالات حرفهای حوزهی گرافیک میتوانست تلنگری باشد برای ایجاد و طراحی تایپفیسهای ایرانی؛ که متاسفانه با وجود تعداد زیاد طراحان خلاق تا به حال چنین اتفاقات جذابی کمتر افتاده.
است.
پروژه تایپ فیس بادکنک با هدف تشویق و امید بخشیدن به کودکان سراسر دنیا برای زندگی و آینده بهتر طراحی شده است
در طراحی این پروژه از رنگهای پنتون شاد و منحصر به فرد و حروف الفبای سه بعدی استفاده شده است.
این پروژه در راستای اهداف یونیسف درجهت حمایت بدون تبعیض از کودکان جهان و با شعار ” هرکودکی حق تحصیل دارد” طراحی شده است.
در طراحی پوسترهای این کمپین از کودکانی با هویت یک کشور خاص و از حرف اول آن کشور به شکل تایپ فیس بادکنک استفاده شده است.
این مجموعه تلاش مشترکیست از سه طراح جوان بریتانیایی بهنام: ریکاردو مارلیکن، فیلیپ آلمدیا و کوردیس وایت.