۵ تابلو نقاشی حسن روح‌الامین رونمایی می‌شود

۵ تابلو نقاشی حسن روح‌الامین رونمایی می‌شود
مشاور معاونت هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از رونمایی ۵ تابلو نقاشی اثر حسن روح‌الامین خبر داد.
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر :  ۳۶۱۵۷

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نشست خبری مدیر و معاونت هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به منظور معرفی آخرین دستاوردهای آن معاونت در زمینه موسیقی، آواهای آیینی، هنرهای نمایشی و تجسمی با حضور محمود برازش،‌ مدیرعامل بنیاد، حسین علیشاه‌پور خواننده و پژوهشگر موسیقی، حسن روح‌الامین نقاش آیینی کشور و اصحاب رسانه در محل دفتر بنیاد برگزار‌شد.

برازش با اشاره به فعالیت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از  سال 92  و رویکرد افزایش تولیدات فرهنگی- هنری  گفت: هرچند در حوزه کارهای هنری به دستاوردهایی دست یافتیم، اما همچنان در چشم‌انداز خود نیاز به تولید آثار فاخر داریم که این امر بستگی به بودجه کافی دارد.

مدیر بنیاد هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: در چند محور هنری به ویژه در زمینه تولید انیمیشن و فیلم تولیداتی داشتیم و تا ایام ولادت با سعادت امام رضا(ع) از این آثار رونمایی و بعد اکران خواهیم کرد.

 

 

وی یکی از سیاست‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) را صرفه‌جویی مالی در برنامه‌ها و تولیدات معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که جامعه از لحاظ اقتصادی با آن مواجه است، سیاست اصلی خود را صرفه‌جویی در برنامه‌ها و تولیدات خود قرار دادیم و در عین حال به کیفی‌سازی برنامه‌ها توجه کردیم. به عنوان نمونه یکی از کارهای مثبتی که صورت گرفت، ادغام برخی جشنواره‌ها با یکدیگر و نیز تبدیل برخی از آن‌ها به جشنواره‌های دوسالانه بود؛ به این ترتیب تعداد جشنواره‌ها از 32 به 15 عدد کاهش یافت. چرا که تراکم برنامه‌ها به قدری بود که گاهاً شاهد موازی‌کاری بودیم. این امر موجب شد 50 درصد در هزینه‌های بنیاد صرفه‌جویی صورت گیرد. بنابراین کاهش برنامه‌های جشنواره و حرکت به سوی ساخت تولیدات فرهنگی و هنری رویکرد تازه مدیریت بنیاد شد.

علی ثابت‌نیا مدیرعامل پیشین مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این نشست با بیان اینکه تولیدات هنری آستان قدس دارای دو شاخه اصلی است، گفت: رویکرد اول متن‌های مطلوب و رویکرد دوم بهره‌مندی عمومی است؛ چرا که در برخی جشنواره‌های به این نتیجه رسیدیم با محدودیت محتوا مواجه هستیم لذا وظیفه خود دانستیم برای این جشنواره‌ها دست به تولید محتوا بزنیم؛ از جمله آن‌ها تئاتر رضوی است.

ثابت‌نیا تولید 5 تابلو نقاشی به هنرمندی حسن روح‌الامین را از دیگر برنامه‌های بنیاد معرفی کرد و افزود: با توجه به رویکرد دوم بنیاد که همان بهره‌مندی عمومی از سیره رضوی است، در حال آماده‌سازی 5 تابلونقاشی با هنرمندی جناب حسن روح‌الامین هستیم. محتوای این تابلوها برگرفته از زندگی و سیره امام رضا(ع) است. این تابلوها در نمایشگاه‌های سراسر کشور در معرض عموم قرار خواهد‌گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر