تازه‌ترین اثر مهدی فرخی هم‌زمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)

تابلو نگارگری «سمت ملکوت» رونمایی شد

تابلو نگارگری «سمت ملکوت» رونمایی شد
تابلو نگارگری «سمت ملکوت» تازه‌ترین اثر مهدی فرخی، از هنرمندان انقلابی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) و با حضور جمعی از مدیران حوزه هنری و هنرمندان، عصر سه‌شنبه هفتم اسفندماه در نگاه‌خانه حوزه هنری رونمایی شد.
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
کد خبر :  ۳۶۰۳۹

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، مهدی فرخی هنرمند نگارگر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، بار دیگر اثری نگارگری را روی بوم آورده است. فرخی که سال گذشته برای چنین روزی تابلو نگارگری «کوثر آفرینش» را با موضوع حضرت فاطمه زهرا (س) خلق کرده بود، امسال نیز برای این روز مهم میان مسلمانان جهان و گرامی‌داشت مقام معظم مادر با تابلو نگارگری «سمت ملکوت» چشم مخاطبان و علاقه‌مندان را به خود خیره کرد. این تابلو زیبا عصر امروز با حضور جمعی از مدیران حوزه هنری از جمله مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، علیرضا معینی‌بخش معاون اداری مالی حوزه هنری و امامی معاون تدارکات و پشتیبانی این سازمان به همراه جمعی از هنرمندان انقلابی هم‌زمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) رونمایی شد.

فرخی که نشان درجه یک هنری را در کارنامه خود دارد ضمن تبریک میلاد دُخت نبی اکرم (ص) و روز مادر گفت: معمولا نگارگری روی مقوا و در ابعاد کوچک‌تر از بوم کار می‌شود. اما به دلیل علاقه‌ شخصی و تاثیرگذاری بیشتر این شیوه هنری روی مخاطب، نگارگری را روی بوم آوردم؛ چرا که نگارگری زیبایی‌های حسی بسیاری را به مخاطب ارائه می‌دهد که اگر بزرگ‌تر خلق شود می‌تواند تاثیرگذاری‌‌اش را بیشتر کند.

این هنرمند در مورد اطلاعات تابلو نگارگری «سمت ملکوت» بیان کرد: این تابلو در ابعاد 100 در 150 سانتی‌متر با تکنیک اکریلیک خلق شده است.

وی به لحاظ مفهومی در این اثر گفت: تابلو نگارگری «سمت ملکوت» نمایی از فاطمه زهرا (س) را در حالی به نمایش می‌گذارد که پر و بال‌های فرشتگان برای ایشان چادر شده‌اند. همچنین آب روانی نمادی از حوض کوثر از بالا تا پایین این اثر را فرا گرفته است و با بال و پر فرشتگان در چادر حضرت (س) در هم آمیخته شده است. آب حوض کوثر به همراه بال و پر فرشتگان مفهومی آسمانی از ماهیت وجودی فاطمه زهرا (س) را به قلب مخاطب ساطع می‌کند.

فرخی افزود: 5 شاخه گل نرگس جلوی حضرت (س) کشیده شده است که نمادی از پنج‌ تن آل عبا را به نمایش می‌گذارد.

وی بار دیگر ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر را تبریک گفت و افزود: گرامی‌ترین و با ارزش‌ترین موهبت خداوند «مادر» است. چه خوب است که مسلمانان جهان حضرت زهرا (س) را الگوی آسمانی مادران خود می‌دانند. و چه خوب است که در چنین روزی مادران خود را در مقام پاک‌دامنی ایشان بدانیم. به این ترتیب باید سرشت پاک و مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) را در قلب‌هایمان نهادینه کنیم تا در دنیا و آخرت کام‌روا شویم.

فرخی در پایان گفت: به خود می‌بالیم که روزی را به عنوان پاسداشت مقام مادر در روزگار خود داریم و برای زحمات بی‌نظیرش از او قدردانی می‌کنیم. گرامی‌داشت روز مادر موهبتی بی‌پایان از سوی خداوند است که باید آن را همه روزه با خود داشته باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر