در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شد

افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده تجسمی کودکان و نوجوانان

افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده تجسمی کودکان و نوجوانان
مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده کودکان و نوجوانان هنرمند در پنج بخش نقاشی، عکاسی، سفال‌گری، خوشنویسی و صنایع دستی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر :  ۳۵۴۰۷

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، مراسم افتتاحیه هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی آفرینش با حضور فاضل نظری (مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، محمدرضا زمردیان (معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس جشنواره) و سودابه امینی (دبیر نمایشگاه) روز یکشنبه هفتم بهمن‌ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سودابه امینی، دبیر این نمایشگاه در سخنانی گزارشی از تعداد آثار ارسالی به این جشنواره ارائه و اظهار کرد: این نمایشگاه بهانه‌ای برای بیان احساس و اندیشه کودکان و نوجوانان به زبان هنر بود. این نمایشگاه حاصل تلاش کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.

او اظهار کرد: روز نهم دی ماه، ۱۵ داور منتخب در پنج رشته نقاشی، عکاسی، سفال‌گری، خوشنویسی و صنایع دستی از میان نزدیک به هزار آثار رسیده، ۳۰۱ اثر را در سه سطح برگزیده، شایسته تقدیر و شایسته دیپلم افتخار انتخاب و معرفی کردند. در رشته نقاشی ۱۲۸۹ اثر به بخش نهایی راه یافتند و ۶۹ اثر برگزیده شدند، در رشته عکاسی ۴۰۲ اثر به دبیرخانه رسید و ۴۱ اثر برگزیده شدند، در بخش سفال ۴۳۳ اثر به دبیرخانه آمد که ۵۰ اثر برگزیده شدند، در بخش خوشنویسی ۳۷۲ اثر ارسال و ۴۴ اثر برگزیده شد و در بخش صنایع دستی از میان ۴۰۰ اثر ارسالی ۴۴۴ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

برگزیدگان هر رشته در گروه‌های سنی (۷ تا ۹)، (۱۰ تا ۱۲) و (۱۳ تا ۱۸) سال معرفی شدند و قرار است جوایز این برگزیدگان از سوی دبیرخانه جشنواره برای این کودکان و نوجوانان ارسال شود. همچنین اسامی برگزیدگان به همراه نام مربیان آنان اعلام خواهد شد تا ضمن ایجاد فضای رقابت سالم میان مربیان، از فعالیت‌های این افراد برای پرورش نیروهای خلاق قدردانی شود.

این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب برپاست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر