علا آواد، نقاشِ تصاویرِ خیابانِ محمد محمود در قاهره

علا آواد، نقاشِ تصاویرِ خیابانِ محمد محمود در قاهره
"آواد" با قلم مو کار می کند و از رنگ های اکریلیک به جای استفاده از استنسیل ها و اسپری ها استفاده می کند.
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
کد خبر :  ۳۵۰۴۰

علا آواد در کارگاهش

 

 

"علاء آواد"(Alaa Awad) هنرمندِ مصری است که در زمینه نقاشی، نقاشی دیواری و هنر خیابانی فعالیت می کند و متولد سال 1981 است. تحصیلاتش را تا مقطع دکترا دردانشگاه هنرهای زیبای وَلی در لاکسو نزدیک قاهره و دانشگاه هلوان در زامالک، به پایان رساند. در حال حاضر در دانشگاه هنرهای زیبای وَلی تدریس می کند. عنوان مقاله کارشناسی ارشد "آواد"، «چشم انداز هنری با الهام از نقاشی های جنگ و صلح در هنر باستان مصری» است و انتظار می رود در سال 2019 منتشر شود.

"آواد" با قلم مو کار می کند و از رنگ های اکریلیک به جای استفاده از استنسیل ها و اسپری ها استفاده می کند. نقاشی های پیچیده ی او گاهی اوقات می تواند تا یک هفته طول بکشد، نه تنها به دلیل استفاده از مواد مورد استفاده، بلکه به دلیل پرکار بودن طرح هایش.

نقاشی های او یادآورِ گذشته و میراث مصری ها از گذشته تاکنون است، او به حفظ هویت مصر علاقه دارد. آثار او معمولا دارای چند داستان و لایه های متفاوت است. نقاشی دیواری های او بر دیوارهای خیابان محمد محمود، در قاهره معروف است.

"آواد" تا به حال در بیست و یک نمایشگاه بین المللی و داخلی در کشورهای مصر، آلمان، استرالیا،آمریکا، لبنان، دانمارک، چین، بلژیک و اردن حضور داشته است و هفت ورک شاپ نقاشی دیواری در کشورهای مصر، آمریکا و آلمان برگزار کرده است.

تعدادی از آثار این هنرمند را در گالری ببینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر