کای اوروک: طراحی همیشه بهترین دوست من بوده است

کای اوروک: طراحی همیشه بهترین دوست من بوده است
"کای اوروک" بهره برداری از ابزارِ قدرتمندِ ناخودآگاه برای دیدنِ بیشتر را، مد نظر دارد: "هنر باید این کار را بکند، به شما اجازه بدهد چیزی را در خود ببینید که فراتر از خودِ شماست."
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر :  ۳۴۷۱۰

کای اوروک در کارگاهش

 

 

"کای اوروک" (Kay O'Rourke)، نقاشِ آمریکایی متولد سال 1943 و ساکنِ واشنگتن است. او می گوید: طراحی همیشه بهترین دوست من بوده است. همیشه مکانی داشته ام تا باخودم خلوت کنم، داستان هایم را بخوانم و به خودم توجه کنم.

دوران کودکی"اوروک" در یک مزرعه خانوادگی همراه با مادربزرگش که عاشق ادبیات بوده است گذشته است. مادربزرگ داستان تعریف می کرد و این داستان ها به طور عمیقی در ذهن او حک شده است و موضوع نقاشی هایش را در بر می گیرد. طبیعت گرایی، اشعار و اسطوره ها در آثارش دیده می شوند، تکنیک او رنگ و روغن است.

"کای اوروک" در یک خانواده هنرمند زاده شده است، با این وجود تا سن 35 سالگی خودش را هنرمند نمی دانست. تا این که در کالج ویتورث درباره آثارش برای هنرجویان سخنرانی کرد و پس از نمایش آثارش از طریق اسلاید، زمانی که نقاشی هایش را از دیدگاه جدیدی مشاهده کرد دریافت که یک هنرمند است.

این سفر و سخنرانی، برای آینده ی هنری او بسیار مهم بود و تاثیرات خیلی خوبی بر کارش گذاشت. او خود را یک وقایع نگارِ سفرِزندگی می داند. "کای اوروک" بهره برداری از ابزارِ قدرتمندِ ناخودآگاه برای دیدنِ بیشتر را، مد نظر دارد: "هنر باید این کار را بکند، به شما اجازه بدهد چیزی را در خود ببینید که فراتر از خودِ شماست."

تعدادی از آثار این هنرمند را در  گالری ببینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر