آخرین کتاب درم بخش منتشر شد؛

«هنرهای تبسمی» برای علاقمندان به «هنرهای تجسمی»

«هنرهای تبسمی» برای علاقمندان به «هنرهای تجسمی»
«هنرهای تبسمی» عنوان آخرین کتاب کاریکاتورها و طرح‌های کامبیز درم‌بخش است که با در نظر گرفتن جنبه‌های انتقادی و زیبایی‌شناسی، این بار هنرهای تجسمی را سوژه خود قرار داده است.
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر :  ۳۴۵۸۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، کامبیز درم ‌بخش طراح و کارتونیست به بهانه ورود کتاب جدید خود به بازار نشر گفت: «هنرهای تبسمی» عنوان طنزآمیز هنرهای تجسمی است که برای این کتاب در نظر گرفته شده است و کاریکاتورها و طرح‌های این کتاب با در نظر گرفتن جنبه‌های انتقادی و زیبایی‌شناسی هنر خلق شده است.

این کاریکاتوریست پیشکسوت افزود: این کتاب مجموعه‌ای از کاریکاتورهایی با موضوع هنرمندان و گالری‌هاست و هنرهایی همچون نقاشی، عکاسی، مجسمه‌سازی و موسیقی را دستمایه طرح‌ها و کاریکاتورها قرار داده است.

وی با بیان این که موضوع هنر و هنرمندان در قالب کارتون کمتر کار شده است، افزود: همچنین بخشی از آثار به هنرمندان بزرگ جهان مربوط است و شوخی‌های با مزه‌ای با این کارها شده است.
وی افزود: کتاب حاضر مجموعه کاملی از نقاشی، کاریکاتور و طراحی‌ به صورت رنگی و سیاه و سفید است که در 200 صفحه به چاپ رسیده است.

درم بخش اظهار کرد: این کتاب کامل شده 40 اثر از کارهایی است که پیش از این به صورت نمایشگاه در گالری سیحون در معرض دید قرار گرفته است.

این هنرمند با انتقاد از وضعیت نامطلوب چاپ کتاب در ایران گفت: بی میلی مردم به خواندن کتاب، بزرگترین مشکل است و صنعت نشر را با بحران روبرو کرده؛ این فاجعه است که در کشوری با 80 میلیون جمعیت، تیراژ یک کتاب 500 نسخه باشد.

درم بخش افزود: کتاب‌های هنری معمولا مخاطب خاص خود را دارند و هزینه‌های بالای کتاب‌ها در سال‌های اخیر به ریزش همین تعداد مخاطب نسبت به گذشته منجر و سبب شده است که کمتر ناشری جرات چاپ کتاب‌های هنری را داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در هزینه چاپ و کاغذ، افزود: رونمایی کتاب «هنرهای تبسمی» قرار بود در مهرماه برگزار شود ولی با توجه به گرانی و نبود قیمت‌های منطقی در بازار، این تعویق چند ماهه به ما تحمیل شد.

این کارتونیست در مورد روند چاپ آثارش و اخذ مجوز، گفت: در این سال‌ها آموختم که چطور هنرمندانه نقدی را به تصویر کشم که چاپ شود و اصولا آنقدر در این کار حرفه‌ای شدم که کاری را که مجوز چاپ نمی‌گیرد، انجام ندهم.

این کتاب در قطع رحلی با تیراژ هزار نسخه منتشر شده است.

کتاب «هنرهای تبسمی» شامل نقاشی‌، طرحی‌ و کاریکاتورهای کامبیز درم بخش با موضوع هنر و گالری‌گردی عصر پنجشنبه 29 آذرماه در نشر گویا رونمایی خواهد شد. در این مراسم بخشی از آثار کتاب به صورت پرینت به نمایش گذاشته شده و به فروش خواهد رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر