آنتونیو لوپز گارسیا؛ گرایش های جدید اروپایی و هایپررئالیسم آمریکایی

آنتونیو لوپز گارسیا؛ گرایش های جدید اروپایی و هایپررئالیسم آمریکایی
"آنتونیو لوپز گارسیا" (Antonio López García)، نقاش و مجسمه ساز اسپانیایی متولد سال 1936 است.
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر :  ۳۴۵۶۵

 

آنتونیو لوپز گارسیا در کارگاهش

 

"آنتونیو لوپز گارسیا" (Antonio López García)، نقاش و مجسمه ساز اسپانیایی متولد سال 1936 است. وی در فیلم "رویای روشنایی" به کارگردانی "ویکتوراریسس" که داستان زندگی خودِ نقاش است، ایفای نقش کرده است. خانواده او کشاورز بودند و انتظار می رفت "آنتونیو" نیز سنت خانوادگی را دنبال کند، اما عمویش آنتونیز لوپز تورس، او را به سمت هنر راهنمایی کرد و در سال 1949 برای تحصیل به آکادمی دالاس آرتس سانفرانندو به مادرید رفت.

 "آنتونیو" با "فرانسیسکو لوپزهرناندز"، "آمالیا آویا" و "ایزابل کینتینیلا" گروه رئالیست های جدید اسپانیا را تشکیل دادند.

در سال 1955، یک بورس تحصیلی  به او و "فرانسیسکو لوپز" برای سفر به ایتالیا و مطالعه هنرِ رنسانس تعلق گرفت. در طول این دوره او شروع به ارزیابی دوباره ی نقاشیِ اسپانیا در پرادو کرد. و آثار "ولاسکوئز" مرجع ثابت او برای تحقیق بودند.

در طول عمر حرفه ای، "آنتونیو لوپز گارسیا" در میان فرهنگ و هنری که ابتدا توسط انتزاع و سپس جریانهای مفهومی تحت تاثیر بود، کار میکرد. در دهه 1960 و 1970،شهرت او به آرامی صورت گرفت. این امکان وجود دارد که ارتباط بین کار او و گرایش های جدید اروپایی و یا هایپررئالیسم آمریکایی برقرار شود.

"لوپز گارسیا" جوایز متعددی را به دست آورد از جمله: Medalla de Oro از Castilla-La Mancha و Community of Madrid. در سال 2004، "لوپز گارسیا" به عنوان عضو افتخاری آکادمی هنر در نیویورک انتخاب شد.

تعدادی از آثار او را در گالری ببینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر