تولید مجموعه عکس «شهری با کفش‌های کتانی» در حوزه هنری زنجان

تولید مجموعه عکس «شهری با کفش‌های کتانی» در حوزه هنری زنجان
مجموعه عکس «شهری با کفش‌های کتانی» با هدف حمایت از کالای ایرانی و تقویت عزم ملی در راستای خودکفایی در حوزه هنری زنجان تولید ‌گردید.
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر :  ۳۴۵۴۷

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان؛ به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری، مجموعه عکس «شهری با کفش‌های کتانی» با هدف حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی در حوزه هنری زنجان تولید شد.

مجموعه عکس «شهری با کفش‌های کتانی» ماحصل سفرهای متعدد عکاسان زنجانی به شهرستان هیدج است که پس از چندین جلسه همفکری و تعامل هنرمندان و مسئولین حوزه هنری زنجان، جهت عکاسی از کارگاه­های تولید کفش در شهرستان هیدج در تابستان 97 در راستای حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و معرفی مشاغل حرفه ای برگزار شد.

ناصر محمدی، حمیدرضا بازرگانی، پویا بیات، سیدهادی حقگو، مسعود تاران، مهدی خدایی؛ عکاسان زنجانی که در مجموعه عکس «شهری با کفش‌های کتانی»؛ صنعت کفش هیدج را با هدف معرفی این حرفه و ارائه الگو به سایر شهرهای کشور از نگاه دوربین خود به تصویر کشیدند.

سال 1397 به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، که در عمل به منویات مقام معظم رهبری و معرفی کالای بادوام ایرانی، با بررسی­های به عمل آمده، تولید کفش در شهر هیدج با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر، از موضوعات جالب توجه و قابل اعتناست که باعث شده آمار بیکاری در این شهر در رتبه بسیار پائینی قرارگیرد.

این صنعت پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط مرحوم رمضانعلی قربانی در شهر هیدج بصورت سنتی پایه‌گذاری شد و اکنون بیش از هزار نفر در 120 کارگاه بصورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

شهرستان هیدج؛ زادگاه حکیم هیدجی، یکی از شهرهای استان زنجان واقع در بخش مرکزی شهرستان ابهر است که در فاصله ۷۳ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد. شهرستان هیدج جزء بزرگترین تولیدکنندگان کفش کشور می‌باشد که به عنوان قطب تولید کفش در استان و کشور مطرح است و در زمینه تولید کفش بچه­گانه مقام اول کشور را دارد. وجود کارگاه­های خانگی تا کارخانجات بزرگ در این شهر کوچک، باعث رشد اقتصادی و کاهش آسیبهای اجتماعی شده است.

از وظایف ذاتی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان عمل به سفارشات و فرمایشات مقام معظم رهبری می­باشد که در این راستا می­تواند قدم‌های مهمی در حوزه تخصصی خود و ابلاغ و نشر این پیام‌ها با زبان هنر بردارد تا با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت های هنری، در خدمت پیشبرد اهداف نظام و جامعه قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر