اسلاویمیر استوجانوویک؛ خلوص هنری و تجربه گرایی

اسلاویمیر استوجانوویک؛ خلوص هنری و تجربه گرایی
"اسلاویمیر استوجانوویک" (Slavimir Stojanović)، متولد 1969 در بلگراد است.
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر :  ۳۴۴۲۰

 

اسلاویمیر استوجانوویک در کارگاهش

 

"اسلاویمیر استوجانوویک" (Slavimir Stojanović)، متولد 1969 در بلگراد است. "استوجانوویک" در سال 2003 Futro را، که مرکزی خلاق در لیوبلینای صربستان است، بنیان گذاشت. پنج سال بعد، این شرکت به طبقه ی بیست و چهارم برجی، که چشم اندازی از رودخانه های موازی ساوا و دانوب داشت، درروستایی قدیمی در بلگراد صربستان انتقال یافت.

فوترو دو کار را پیش می برد: اول خلوص هنری و تجربه گرایی که در کارهای منتشر شده ی آن ها توسط شرکت وابسته به ایشان، Futro Books قابل مشاهده بود و دوم Futro ICB است، شرکت طراح گرافیک و طراحی برند، که با گروهی بالغ بر ده هنرمند و مدیران خلاق چوان همکاری می کند.

در سال 2006، این استودیوی هنری یکی از صد واحد برتر جهان معرفی شد. "استوجانوویک" طراح گرافیک مشهور، بیش از دویست جایزه مانند: Cresta، Clio، Epica، Art Director Club، Type Directors،Club and European Excel Lence Awards را از میان طراحان گرافیک دریافت کرده است. همچنین در فهرستی که Rockport Publishers تهیه کرده، نام او در میان 20 New Poster Masters of the Next Century (بیست استاد طراح پوستر جدید قرن آینده)، آورده شده است.

آثار او بخشی از مجموعه های The Pompidou Art Center در پاریس، The Hamburg Museum of Art und reklame و The Poster Museum of Warasaw در بلگراد را تشکیل می دهد. همچنین آثار او، به همراه دیگر طراحان گرافیک، در کتاب ها و نشریات بسیاری مانند Graphics، Communication Art، Print، Creative Review، Icon و Tipografica بررسی شده است.

تعدادی از آثار این هنرمند را درگالری ببینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر