آخرین تصویر مرحوم دالوند در قاب دوربین سیدمسعود شجاعی طباطبایی+پیام تسلیت

آخرین تصویر مرحوم دالوند در قاب دوربین سیدمسعود شجاعی طباطبایی+پیام تسلیت
پیکر زنده‌یاد احمدرضا دالوند، روز سه‌شنبه ۲۹ آذر ساعت ۱۰ صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران (واقع در خیابان ایرانشهر) به سمت خانه ابدی تشییع ‌شد.
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر :  ۳۴۳۹۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری که در ۳ شماره از مجله «هور» با دالوند همکاری داشته است، درباره درگذشت سردبیر «هور» نوشت: روز یک‌شنبه بعدازظهر به ملاقات احمدرضا دالوند رفتیم. خوشحال بود که مرخصش می‌کنند. حدود یک ساعتی با هم صحبت کردیم. مابین صحبت از او خواستم تا عکسی بگیرم، نمی‌دانستم این آخرین عکس از اوست. فعلا همه مبهوتیم. چقدر سخت و جانکاه است وداع با یاران...

وی خاطرنشان کرد که دالوند پس از بهبودی قرار بود دوباره در حوزه حضور پیدا کند.

 

تسلیت رئیس موزه هنرهای معاصر تهران

علی‌محمد زارع، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، نیز طی پیامی درگذشت احمدرضا دالوند هنرمند گرافیست، نویسنده و منتقد هنرهای تجسمی را به جامعه هنری تسلیت گفت.

در پیام تسلیت زارع آمده است: «دیگر بار عزیزی ارزشمند با گشودن آغوش به روی زندگی دیگر، جامعه هنری و اهالی رسانه را در ماتم فقدان خود در دنیای مادی اندوهگین ساخت. آن گرامی رسالت دنیایی خود را با تدریس و خلق آثاری ارزشمند به فرجام رساند و رهسپار تجربه‌ای دیگر شد.»

 

پیام تسلیت پنجمین جشنواره هنر مقاومت

کسی کو نکونام میرد همی/ ز مرگش تاسف خورد عالمی

در نهایت اندوه و تاسف، درگذشت ناباورانه استاد مسلم عرصه هنرهای تجسمی کشور، استاد فقید احمدرضا دالوند، جامعه فرهیخته هنری ایران را سوگوار کرد. حضور حرفه‌ای و ثمربخش این استاد برجسته در مجامع بین‌المللی و داخلی همواره بر وزانت و اعتبار آن رویداد هنری می‌افزود.

طراحی صدها لوگو، پوستر، طرح‌های بصری و گرافیکی، نام‌واره نشریات مختلف و صفحات گوناگون نشریات و جراید کشور و چندین طرح پژوهشی از ثمرات و نتایج حضور حرفه‌‌ای وی در عرصه گرافیک کشور بود.

جشنواره هنر مقاومت میزبان آخرین حضور حرفه‌ای این عزیز سفرکرده بود و حضور وی در سِمت دبیری بخش علمی پژوهشی جشنواره همواره افتخار و اعتباری برای هنر مقاومت ایران اسلامی به شمار خواهد رفت.

انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح همراه با جامعه هنرمندان تجسمی ایران، سوگوار و عزادار عروج این هنرمند نام‌آور می‌باشد و ضمن تسلیت به خانواده محترم این فقید سعید و آرزوی صبر جمیل، علو درجات ایشان را از درگاه حضرت باری تعالی جل جلاله مسئلت می‌نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر