آنزلم ریل؛ نقاشی های انتزاعی و مجسمه های شگفت انگیز

آنزلم ریل؛ نقاشی های انتزاعی و مجسمه های شگفت انگیز
در دورانی که تمام توجهات به هنر اجرا و تصویرسازی های فیگورال معطوف بود،"آنزلم ریل" به بازنگری آبستره های قرن بیستمی روی آورد.
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر :  ۳۴۲۷۰

آنزلم ریل در کارگاهش

 

 

"آنزلم ریل" (Anselm Reyle)، متولد سال 1970 در توبینگنِ آلمان است. او برای نقاشی های انتزاعی و مجسمه های شگفت انگیزش که اغلب در مقیاس بزرگ است شناخته شده است. "ریل" در Akademie der Bildenden Künste، اشتوتگارت و در Staatliche Akademie der Bildenden Künste، Karlsruhe تحصیل کرد. در سال 1997 پس از نقل مکان به برلین، استودیویی با همکاری جان بوک، دیتر دتزنر، برتا فیشر و میشل ماجروس تاسیس کرد.

در دورانی که  تمام توجهات به هنر اجرا و تصویرسازی های فیگورال معطوف بود،"آنزلم ریل" به بازنگری آبستره های قرن بیستمی روی آورد. او با استفاده از فویل فلزی، رنگ آکریلیک و مواد دیگر نسل جدیدی از سازه های مدرنیستی را معرفی کرد.

"ریل" مجسمه ها و هنر مفهومی دوره ی نخست قرن بیستم را از پستو بیرون کشید. مجموعه ای از مجسمه های کرومی او از اشکال قوس دار و ارگانیک آثار"هنری مور" برآمده اند. اما در اینجا یک تفاوت وجود دارد؛ مجسمه های "مور" تداعی کننده ی فیگور ایستای سازه ای باستانی اند، اما آثار درخشان "ریل" کمی حس حرکت با خود دارند و به گدازه های جاری می مانند. در مجسمه های دیگر او همچون «فلسفه» ، بهره گیری از ترفندهای آپ آرت را شاهد هستیم. «فلسفه» دیواری از جنس آلومینیوم است با اشکال مارپیچ به هم تنیده. براق بودن آلومینیوم موجب می شود از اشکال تکرارشونده این سازه در اطراف بازتابی تولید شود. «فلسفه» بسیار شبیه آثار هنرمند مینیمالیست "دان فلاوین" است.

«چرخ دوچرخه »1913، اثر برجسته ی "مارسل دوشان، در هنر "ریل" به «چرخ های گاری»  بدل گشته است. "ریل" اثر "دوشان" را به طرز خارق العاده ای در تصویری از چرخ های گاری منتقل می کند. او این تصویر را بر دیواری نصب کرده که امکان تابیدن نور نئونی از پشت تصویر فراهم باشد. شاید در چرخ های دوچرخه ایده ی "دوشان" کهنه به نظر برسد اما این اثر برای "ریل" تداوم یک اثربخشی بر هنر مدرن محسوب می شود.

 

فلسفه/ 2009/ آلومینیوم و ورق کروم

 

چرخ گاری/2009

 

تعدادی از آثار این هنرمند را در گالری ببینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر