محفل آموزشی نگارگران در ساری برگزار شد

محفل آموزشی نگارگران در ساری برگزار شد
استقبال نگارگران جوان مازندرانی از کارگاه « رضا مهدوی » در مازندران
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر :  ۳۴۲۵۳

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران، هفته کارگاه یک روزه « رضا مهدوی » با پرداختن به طراحی و ترکیب بندی در گل و مرغ و سیر و تحول نقوش در تذهیب و تحلیل آثار قدما در این نهاد برگزار شد . 

«رضا مهدوی» که خود از هنرمندان جوان و در عین حال با تجربه این رشته است در حاشیه کارگاه یاد شده خاطر نشان کرد: در هنر تذهیب و حتی گل و مرغ قواعدی وجود دارد که خلاقیت باید در آن محدوده اجرا شود، اما به نظر می رسد برخی از نگارگران امروز ما به خاطر نا آشنایی با آن قواعد، ترکیب بندی ها و نقوشی که در گذشته به وجود آمده، چرایی و پیشینه آنها، نتوانستند آنگونه که باید پیشرفت و نو آوری کنند . 

وی همچنین گفت: مهمترین مسئله و کاستی امروز مشق بصری هنرمندان و مطالعه آنهاست. نگارگران باید مباحث نظری را بیشتر دنبال کنند و بیشتر بر روی طراحی تمرکز و توقف کنند . اغلب هنرجویان برای کارهای رنگی عجله می کنند و به پختگی پایه کار خود تاکید نکرده و به دنبال تحلیل آثار گذشته نمی روند و این باعث می شود که در نهایت به خاطر شناخت ناکافی خود نیز نتوانند رد و نقش تازه ای در جریان این هنر ایجاد کنند. 

گفتنی است این محفل آموزشی که با همکاری واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری و موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی شکل گرفت با استقبال خوبی از سوی نگارگران جوان استان مواجه شد . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر