با هدف روشنگری از راه هنر؛

«هاکنی» لندن میزبان نمایشگاهی از آثار هنری زنان مسلمان

«هاکنی» لندن میزبان نمایشگاهی از آثار هنری زنان مسلمان
نمایشگاهی برای به چالش کشیدن برداشت‌های اشتباه و رایج در مورد اسلام، هنر و زنان در مرکز هنری «هاکنی» لندن در حال برگزاری است.
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر :  ۳۴۲۱۰

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، در این نمایشگاه آثار هنری 12 زن مسلمان هنرمند و شاعر به نمایش گذاشته شده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، نمایش زبان هنری منحصر به فرد هنر اسلامی و بیان فرهنگی امروزی آن است تا کلیشه‌ها در مورد زن مسلمان را به چالش بکشد.

قرار است در این نمایشگاه، کلیشه‌های رایج در مورد اسلام و زنان مسلمان که اغلب به عنوان قربانی تلقی می‌شوند، برچیده شود.

 

 

«نازیا میرزا» سرپرست برگزاری این نمایشگاه گفت: طرح ما، طرحی اسلامی و با هدایت زنان است و زنان هنرمند و شاعر در این طرح، به عنوان زنان مسلمان و از تنوع و گوناگونی زیادی برخوردارند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم آن‌گونه که در میان خودمان و جوامع‌مان هستیم، دیده شویم.

میرزا هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشکار کردن مسائل پنهان برشمرد و گفت: در این آثار از موضوعاتی سخن گفته می‌شود که در حاشیه قرار گرفته است.

وی افزود: هنر اسلامی، در محیط پیرامون شما قرار دارد؛ در کشورهای مسلمان، این هنر در مساجد، معماری ها، ساختمان‌ها، جانمازها، لباس‌ها و غیره مشاهده می‌شود.

این نمایشگاه همچنین طرحی آموزشی است که 12 کارگاه آزاد در مورد هنر هندسه، نقش و نگار به سبک عربی و خوشنویسی را برگزار می‌کند. شش مورد از این کارگاه‌ها برای مدارس رزرو شده است.

میرزا همچنین گفت: می‌خواهم کودکان مسلمان با بازدید از این نمایشگاه، به هویت خود افتخار کنند.

این نمایشگاه تا 15 دسامبر (24 آذر) دایر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر