رضا پورحسین در بازدید از نمایشگاه مهر و ماه :

مردمی کردن هنر تنها با رسانه ممکن است/ مردم باید در جریان خلق آثار هنری قرار گیرند

مردمی کردن هنر تنها با رسانه ممکن است/ مردم باید در جریان خلق آثار هنری قرار گیرند
رضا پورحسین، قائم مقام معاون سیما، در بازدید از نمایشگاه «مهر و ماه» درباره آثار هنری که به زندگی اهل بیت (ع) می‌پردازد، گفت: زیبایی و جذابیت این آثار که به نمایش درآمده است باید در برابر دیدگان جمع کثیری از مردم قرار گیرد. معرفی هنر اسلامی تنها با رسانه ممکن است و از این طریق است که مردم در جریان آثار هنری قرار می‌گیرند.
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر :  ۳۴۰۴۴

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، رضا پورحسین، قائم مقام معاون سیمای صدای و سیما، درباره نمایشگاه «مهر و ماه» گفت: بسیار باعث افتخار است که هنرمندان این سرزمین با دغدغه‌هایی چون زندگی اهل بیت(ع) دست به قلم می‌شوند و این‌چنین آثار فاخر و قابل توجهی را خلق می‌کنند. من با دیدن این آثار که به زندگی حضرت امام علی(ع) می‌پردازد، می‌توانم بگویم که بسیار هنرمندانه به اتفاقات و حوادثی که در دوران زندگانی پر برکت امام علی(ع) رخ داده اشاره می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین اهدافی که هنر باید دنبال کند، تاثیرگذاری بر جمع زیادی از مخاطبین است؛ به نحوی که خلق یک اثر هنری زمانی تاثیرگذاری بیشتری دارد که تعداد بیشتری از مخاطبین در جریان آن قرار گیرند. همین مسئله باید به نحوی توسط رسانه بازتاب داده شود که یک هنر از دایره مخاطب خاص خارج شود و بر عموم جامعه اثرگذار باشد. رسانه تنها معطوف به رادیو و تلویزیون نیست؛ بیلبوردها، تلویزیون‌های شهری، مطبوعات، فضای شهری مانند پیاده‌روها و ایستگاه‌های مترو بهترین فرصتی است که هم برای مخاطب و هم برای هنرمند به دست می‌آید.

قائم مقام معاونت سیما با بیان این‌که تبلیغات درباره هنر اسلامی به نحو دیگری رقم می‌خورد، گفت: متاسفانه برخی سیاست‌های اشتباه و تبلیغات سوء سبب شده است که افکار عمومی نسبت به برخی اصطلاحات موضع‌گیری‌هایی داشته باشند. امروز زمانی که از هنر اسلامی، هنر متعهد و این چنین اصطلاحات نام برده می‌شود، برخی می‌گویند که هنر برای هنر است و نباید هدف خاصی را دنبال کند، اما مسئله اصلی این است که هنر و هنرمند نسبت به یک آرمان متعهد هستند و این تعهد است که برایشان دغدغه ایجاد می‌کند، یک دغدغه ناب می‌تواند به یک اثر نقاشی یا یک اثر دیگر بدل شود.

پورحسین با بیان اینکه مسئولین رسانه‌ها باید در معرفی هنر اسلامی اهتمام بورزند، گفت: هنر اسلامی اعم از معماری، نقاشی و سایر رشته‌ها که امروز خوشبختانه از طرف هنرمندان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است باید به‌درستی تبلیغ و معرفی شود. معرفی هنر اسلامی برخاسته از یک تعهد است؛ زیرا امروز جریان هنر به سمت بی‌اخلاقی پیش می‌رود و این بی‌اخلاقی برخلاف اصول انسانی است. هنر اسلام انسان را والا و اخلاقش را به سمت خوبی سوق می‌دهد اما هنر گمراه کننده خودش عامل نزول بشر است. از همین رو باید رسانه‌ها در معرفی هنر فاخر کوشا عمل کنند تا جامعه را به سمت خوبی و درستی سوق دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر