نمایشگاه نقاشی «مهر و ماه» افتتاح شد

بحرینی: «مهر و ماه» نمایش فرازهایی از زندگی علی(ع) و فاطمه زهرا(س) است

بحرینی: «مهر و ماه» نمایش فرازهایی از زندگی علی(ع) و فاطمه زهرا(س) است
نمایشگاه نقاشی «مهر و ماه» شامل تازه‌ترین آثار علی بحرینی، هنرمند نقاش بوشهری، با حضور خالق اثر و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
کد خبر :  ۳۰۵۰۸

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، علی بحرینی، هنرمند باسابقه استان بوشهر، متولد اول فروردین 1349 بوده و بازنشسته سازمان تبلیغات اسلامی است. این هنرمند از سال 68 هنر نقاشی را به صورت حرفه‌ای آغاز و در سال 85 آموزشگاه هنری چشمه را تاسیس کرده است. این نقاش دشتستانی قریب به سی سال است که به صورت حرفه‌ای نقاشی می‌کشد و تاکنون 18 نمایشگاه انفرادی در استان بوشهر و حدود 11 نمایشگاه انفرادی در سراسر کشور برپا کرده است. وی همچنین در 25 نمایشگاه گروهی نقاشی حضور داشته. بحرینی که این روزها با آثارش به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری تهران آمده است در مورد افتتاح نمایشگاه خود گفت: تولید آثار نمایشگاه نقاشی «مهر و ماه» از سال 1393 کار خود را آغاز کرد. این آثار شامل 20 اثر با موضوع امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) از تولد تا شهادت است. این آثار در اندازه‌های 120 در 80 سانتی‌متر است و از تکنیک‌ رنگ و روغن برای تولید آن‌ها استفاده شده است.

بحرینی افزود: یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه و تولید آثار آن آشنایی بیشتر نسل جوان با وقایع تاریخی و زندگی حضرت علی(ع) است. به همین دلیل سعی شده تا در آفرینش قاب‌های واقعی از زندگی این بزرگواران به سلیقه‌های جوانان بیشتر نزدیک شویم. چرا که جوانان بیش از هر قشری به افزایش آگاهی از الگوهای شایسته زندگی همانند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) دارند. در نتیجه تلاش کردم تا در این آثار علاوه بر زیبایی بصری و جذابیت سلیقه‌ای در جوانان، روح معنوی بر ویژگی‌های هنری و بصری چیره شود.

این هنرمند اهل بوشهر ادامه داد: در انتخاب موضوعات این آثار، موضوعاتی را انتخاب کردم که همچنان در دنیای شیعه تازگی داشته و دوست‌داشتنی هستند. از طرفی هم زوایای تازه‌ای از موضوعات گوناگون فرازهایی از زندگی امیرالمومنین را به تصویر کشیده‌ام. از این رو می‌توان گفت این موضوعات به بیانی دیگر معرفی شده‌اند.

وی در پایان گفت: رویکرد تازه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در معرفی هرچه بیشتر هنرمندان استانی در تهران به دیگر هنرمندان و عموم مردم علاقه‌‌مند بسیار ارزشمند و تاثیرگذار در روند رشد و پیشرفت هنرمندان استانی است. این امر به‌ویژه در هنرمندان جوان تاثیر مستقیم داشته و با ایجاد انگیزه هرچه بیشتر به رشد و شکوفایی آن‌ها کمک مهمی می‌کند.

 

گفتنی است، این نمایشگاه از 27 آبان‌ تا 17 آذر همه روزه به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 18 برپا خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر