افتتاح نمایشگاه «واگویه های بی کلام سکون» در فرهنگ‌سرای شفق

نمایشگاه نقاشی حسن غیائی با عنوان «واگویه های بی کلام سکون» در فرهنگ‌سرای شفق افتتاح شد

نمایشگاه نقاشی حسن غیائی با عنوان «واگویه های بی کلام سکون» در فرهنگ‌سرای شفق افتتاح شد
حسن غیائی تلاش کرده است با به تصویر کشیدن لحظات سکون بر بوم نقاشی، مفهومی انتزاعی را از مواجهه انسان سرگشته از روزمرگی زندگی با واقعیت ترسیم کند.
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر :  ۳۰۲۹۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه نقاشی های حسن غیائی کلخوران با عنوان «واگویه های بی کلام سکون» روز شنبه 19 آبان ماه در فرهنگ‌سرای شفق افتتاح شد.

در این نمایشگاه 15 اثر رنگ و روغن بر روی دیوار گالری نصب شده است که طرح آن روایتگر لحظاتی از انسان‌هایی است که پیام آور سکون هستند.

غیائی در تشریح ایده نمایشگاه خود در گفتگویی اظهار داشت: زندگی انسان پر از لحظاتی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد زیرا در آن لحظه جشن تولد، پیروزی، شکست و یا واقعه ای پرمعنا در زندگی اش اتفاق نمی افتد ولی همین لحظه ها، همان آنی است که انسان در آن هویت می گیرد.

 

 

وی با اشاره به رهایی خود در انتخاب سبکی مشخص در این آثار، افزود: من تلاش کردم آنچه می اندیشم را به تصویر بکشم و ضمن پایبند بودن به ساختارهای فرمی، نقاشی‌هایم میان واقعیت و انتزاع به دنبال رسیدن به بلوغ خود فارغ از هر قالبی هستند.

غیائی هنر را یکی از ضرورت های زندگی بشر عنوان کرد و افزود: هنر غذای روح انسان است که نبود آن به مرگ منتهی خواهد شد و همین ضرورت ایجاب می‌کند خانواده‌ها و نهادهای آموزشی در مدارس فضایی برای ایجاد ارتباط و پیوند کودکان و نوجوانان با هنر در نظر بگیرند تا استعدادها از سنین پایین کشف شود.

وی با انتقاد از نبود بسترهای ارزش‌گذاری برای هنرمندان در کشور افزود: در فضای تجسمی ایران جوانان دارای استعداد و نبوغ سردرگم هستند درحالی که حواس‌ها متوجه چندین هنرمند محدود در حراجی‌هاست اما سوال اینجاست که این افراد چند درصد از هنرمندان را تشکیل می‌دهند؟

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: آنچه که من به آن پرداخته ام نه اصالت تام و تمام فیگور است و نه بزرگنمایی توهمات انسان عصر حاضر. بلکه بخشی از زندگی انسان است که در آن انسان بی هیچ اراده قبلی به خودش، به گذشته و آینده‌اش می‌اندیشد. البته آنچه نگاشته می شود ادراک ها و دغدغه هاست و آنچه به بیان تجسمی در می آید تخیل و تجسم ادرا ک ها و دغدغه ها است که واضح و مبرهن است که این دو بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.

نمایشگاه نقاشی‌های حسن غیایی کلخوران با عنوان «واگویه های بی‌کلام سکون» شنبه 19 آبان ماه ساعت 16در فرهنگ‌سرای شفق به نشانی، خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، خیابان 21، بوستان شفق افتتاح شد و تا 29 آبان ماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر