مجدالدین معلمی:

تاریخ را هنر می‌نویسد / شخصیت‌هایی همچون شجاعی طباطبایی باید الگو باشند

تاریخ را هنر می‌نویسد / شخصیت‌هایی همچون شجاعی طباطبایی باید الگو باشند
معاون هنری حوزه هنری ضمن بازدید از نمایشگاه کاریکاتور «دونالد سلمان» گفت: هر چه بتوانیم ابزار هنر را تسخیر کنیم و کمک کنیم به اینکه کیفیت و روزآمدی آثار بیشتر شود، طبیعتا می‌توانیم تاثیر بیشتری بر مردم خود و مردم دنیا بگذاریم.
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
کد خبر :  ۳۰۲۹۰

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار هنرمند کاریکاتوریست، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، با عنوان «دونالد سلمان»، اظهار کرد: مهم‌ترین ابزار اهالی هنر برای مقابله با دشمن در تقابل فرهنگی همین هنر است و هر چه سریع‌تر بتوانند این ابزار را به کار بگیرند و با تخصصی که دارند آثارشان را با کیفیت خوب ارائه کنند، اثرشان هم بیشتر بر جان‌ها می‌نشیند.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ را هنر می‌نویسد، عنوان کرد: هر چه بتوانیم این ابزار را تسخیر کنیم و کمک کنیم به اینکه کیفیت و روزآمدی آثار بیشتر شود، طبیعتا می‌توانیم تاثیر بیشتری بر مردم خود و مردم دنیا بگذاریم.

معلمی ادامه داد: کاریکاتور هنری است که زبان همه‌فهمی دارد و در تمام دنیا می‌توان از طریق کاریکاتور پیام خود را منتقل کرد و از همین حیث باید گفت که نمایشگاه کاریکاتور شجاعی طباطبایی با موضوع استکبارستیزی از اهمیت بالایی برخوردار است. مسعود شجاعی طباطبایی یکی از بزرگ‌ترین، به‌روزترین و متخصص‌ترین اساتیدی است که در حوزه کاریکاتور فعالیت می‌کند و شخصیتی جهانی دارد و تمام دنیا او را می‌شناسند. اینکه توانست با این سرعت و در زمان محدود نمایشگاهی با این وسعت و کیفیت را ارائه دهد، نشان‌دهنده قابلیت‌های هنری ایشان است. باید از ایشان تقدیر شود و برای سایر هنرمندان الگو قرار بگیرند تا برای توسعه هنر روزآمد و با کیفیت کمک کنند.

معاون هنری حوزه هنری خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور، تلاش داریم ابزار هنر را به شکل درستی به صحنه بیاوریم و سرعت و روزآمدی را در فعالیت‌هایمان داشته باشیم.

گفتنی است، نمایشگاه «دونالد سلمان» با 85 اثر در دو بخش اسکتبارستیزی و آموزش گام به گام مهاجرت اثر سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری هم‌زمان با سالروز 13 آبان به عنوان روز دانش‌آموز و استکبارستیزی گشایش یافت. این نمایشگاه تا 23 آبان در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ میزبان علاقه‌مندان خود خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر