عکاسان ایرانی در مسابقه عکاسی «اندری استنین» درخشیدند

عکاسان ایرانی در مسابقه عکاسی «اندری استنین» درخشیدند
شیوا خادمی، یونس خانی و امید وهاب زاده، سه عکاس ایرانی، در مراسم اهدای جوایز مسابقه عکاسی «اندری استنین»، جوایز خود را دریافت نمودند.
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر :  ۳۰۲۷۸

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، در سال ۲۰۱۸ چهارمین سال پیاپی است که خبرگزاری راشاتودی با حمایت کمیسیون مربوط به امور یونسکو در روسیه مسابقه ای برای عکاسان جوان با میانگین سنی ۱۸ تا ۳۳ سال ترتیب می‌دهد. این مسابقه به افتخار همکار شجاع و با استعداد ما آندری استنین نامگذاری شده است. عکاس خبری که در حین ماموریت کاری در اوکراین متاسفانه جان خود را از دست داد.

در این مسابقه حدود ۶۰۰۰ عکاس از ۷۷ کشور مختلف حضور داشتند که از ایران، شیوا خادمی: مجموعه عکس های او با نام «دوقلوها» ، مقام اول را در یکی از بخش های اصلی مسابقه یعنی « تصویر قهرمان عصر ما» بدست آورد.

 

شیوا خادمی

 

یونس خانی: مجموعه عکس او با نام « زندگی برمی گردد» در خصوص آسیب دیدگان زلزله سال گذشته در شهر کرمانشاه جایگاه دوم را در بخش «سری» بدست آورد.

 

یونس خانی

 

امید وهاب زاده، یک عکاس حرفه ای دیگر از ایران که جایزه بخش « خبرهای اصلی» را بدست آورد. درعکس او کودک دوساله ای نشان داده می شود که پس از حمله ی تروریستی به مجلس ایران در سال ۲۰۱۷سعی داشتند از پنجره به دستان نگهبان بسپارند.

 

امید وهاب زاده

 

مراسم اهدای جوایز عکاسان با حضور دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه روز پنج شنبه 17 آبان (۸ نوامبر)، برگزار گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر