گالری نگر میزبان آثار نقاشی حمیده حجار

گالری نگر میزبان آثار نقاشی حمیده حجار
نمایشگاه «تودگی» و جغرافیای انسانی از آثار جدید حمیده حجار در گالری نگر برپاست
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر :  ۳۰۰۶۷

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، جدیدترین آثار نقاشی حمیده حجار با عنوان «تودگی» در گالری نگر از ۴ تا ۹ آبان ماه به نمایشگاه‌گردانی عیسی جباری به نمایش درآمده است.

مجموعه «تودگی» حاصل ماه‌ها کار پیوسته در دوره‌ی پیشبرد و ارائه آموزشگاه سکو زیر نظر عیسی جباری و زروان روح‌بخشان است و نمایشگاه‌گردانی این نمایشگاه را عیسی جباری به عهده داشته‌است.

 

 

 

در بیانیه نمایشگاه به قلم عیسی جباری آمده است:

«جغرافیای انسانی همواره متهم به لاجرم‌های اجتماعی است و رابطه‌ی انسان با این ویژگی، حدودِ شخصی و مستطیل هر فرد است. اما تودگی می‌تواند صفت و تمایلاتِ هر فرد باشد که در زمان و مکان‌های گوناگون تغییر کند، و این موقعیت (تودگی) بطور طبیعی تسلیم زندگی و زوال است.

حمیده حجار در مجموعه‌ی اخیر خود با نوعی افراط گرایی در استمرار بخشی به این توده‌ی بی شکل انسانی، موقعیت‌ها و کیفیتِ کلی زیست انسان را به تصویر می‌کشد.

«تودگی» حاکی از مستحیل شدن فرد در کلونی است و انگار در حالت موضعِ بی اختیاری گاه می‌ترسند و گاه می‌رقصند و شاید دچار حالت‌های متعددی هستند. اما آنچه پندارِ اساسی هنرمند از خود تا تودگی را می‌پیماید، بی‌ارادگی و استیصال است و نمایشِ یک تمنای درونی برای تصمیمی بزرگ. حال نقاش این واماندگی و استحاله را چرخی معیوب، در فضاهایی معیوب‌تر می‌یابد و در کشاکش درون گرایانه آن‌را به تصویر می‌کشد.»

علاقمندان می‌توانند جهت بازدید به نشانی قیطریه، خیابان روشنایی، ضلع جنوبی پارک، کوچه دلارام، پلاک 33، زنگ 3، گالری نگر تا روز 9 آبان ماه و از ساعت 16 الی 20 مراجعه نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر