پتی ویکمن؛ مرزهای مزامیر و فیگورهای تمثیلی و روایی

پتی ویکمن؛ مرزهای مزامیر و فیگورهای تمثیلی و روایی
ویکمن یک هایپررئالیست است در مرز سوررئالیسم؛ چرا که انگار دارد جهان سورئال را مو به مو و با دقت یک هایپررئالیست باز می نماید.
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر :  ۳۰۰۱۱

پتی ویکمن در کنار اثرش

 

"پتی ویکمن" (Patty Wickman)  متولد سال 1959 در ایالت کالیفرنیاست. او تحصیلاتش را در دانشگاه های آریزونا و کلرداو ادامه داده است. او سابقه برپایی 9 نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیشتر از 20 نمایشگاه گروهی در سراسر آمریکا را دارد. "ویکمن" مقالات گوناگون و تخصصی زیادی را به دانشگاه های معتبر ایالات متحده ارائه داده و در این دانشگاه ها به تدریس نیز پرداخته است.

"ویکمن" همواره بر لبه ی تیغ قدم می گذارد. مرزها او را تعریف می کنند. مه این سو و آن سوی مرز، تنها خودشانند که ویکمن را در میانه ی جهان های مختلف با تعاریف و اصول مربوط به خود معلق نگه می دارند و فرآیند عنوان گذاری بر آثار او را دشوار می کنند. هر چه بی اسم تر هم، دشوارتر برای جای گیری در جدول ها و استانداردهای هنری!

ویکمن یک هایپررئالیست است در مرز سوررئالیسم؛ چرا که انگار دارد جهان سورئال  را مو به مو و با دقت یک هایپررئالیست باز می نماید. وجه معاصر ویکمن در همین سوررئالیسم پنهان است. علاوه بر اینکه وسواس رمانتیکی در کارش هست. اما همان وسواس مرز اثرش را با رمانتیسیسم تعیین می کند، زیرا یک قصه ی کوچه بازاری از ایالت های جنوبی را به تصویر میکشد.

 

Summons/ رنگ و روغن روی بوم/ 2001

 

خواب کلارا/  رنگ و روغن روی بوم/ 2009

 

 Breathed Upon/ گرافیت و مداد رنگی روی کاغذ/ 2007

 

رنگ و روغن روی بوم/ 2009

 

جوانه/ رنگ و روغن روی بوم/ 2011

 

اشتیاق/ رنگ و روغن روی بوم/ 1997

 

بیرون از باغ/ رنگ و روغن روی بوم/ 2000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر