جغدهای رنگارنگ کامبیز درم بخش در نمایشگاه «جغدآباد»

جغدهای رنگارنگ کامبیز درم بخش در نمایشگاه «جغدآباد»
کامبیز درم‌بخش، خالق جغدهای نمایشگاه «جغدآباد» معتقد است ساده بودن خطوط در این آثار حاصل سال‌ها تجربه است و به کارگیری این خطوط به درک مخاطب کمک می‌کند.
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر :  ۲۹۵۶۲

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، کامبیز درم‌بخش، طراح، کاریکاتوریست و گرافیست درباره نمایشگاه «جغدآباد» که ۲۰ مهرماه در گالری آ برگزار می‌شود، گفت: جغد در ادبیات ایران سابقه طولانی دارد، همچنان که خیلی از کلکسیونرها، مجسمه‌های جغد جمع می‌کنند و خیلی از مجسمه‌سازان فقط روی جغد کار می‌کنند، البته من سال‌هاست طرح‌هایی با موضوع جغد می‌کشیدم و آن‌ها را جمع می‌کردم.

 

 

وی درباره آثار و تکنیک‌های آنها بیان کرد: تعداد ۴۰ اثر با تکنیک‌های مختلفی چون مداد رنگی، مداد شمعی، مرکب، کلاژ و دیگر تکنیک‌ها با موضوع جغد در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارم.

درم‌بخش در ادامه گفت: این نمایشگاه بر خلاف دیگر نمایشگاه‌های من که جنبه‌های مفهومی‌دارد، جنبه تزیینی و دکوراتیو دارد و بیشتر تکنیک، رنگ و زیبایی را به نمایش می‌گذارد و آثار نمایشگاه «جغدآباد» به عنوان تابلویی که روی دیوار می‌رود، قابل استفاده است.

وی با اشاره به نظر عموم درباره شومی‌ جغد توضیح داد: آن طور که عامه می‌گویند جغد شوم است و اگر گریه کند یک نفر می‌میرد یا اگر بخندد، خوشبختی می‌آورد، اما این پرنده در فرهنگ اروپا سمبل خوشبختی است.

این طراح و گرافیست درباره ویژگی بصری این آثار گفت: به غیر از چند اثر، همگی آثار جدید هستند و طی سه ماه اخیر طراحی شده‌اند. همچنین ویژگی خاص نمایشگاه «جغدآباد» ساده بودن خطوط است که سال‌ها تجربه و توانایی پشت خطوط است و از نظر زیبایی شناسی و کمپوزیسیون حساب شده هستند و به کارگیری این خطوط به درک مخاطب کمک می‌کند و جالب خواهد بود.

درم‌بخش در پایان از پخش یک فیلم مستند با موضوع زندگی این هنرمند به کارگردانی جواد آتشکاری در گالری آ طی روزهای برپایی نمایشگاه خبر داد.

نمایشگاه آثار کامبیز درم‌بخش و سهیل حسینی به صورت مجزا و با عنوان «جغدآباد» روز جمعه ۲۰ مهرماه در گالری آ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان عضدی جنوبی، کوچه اردشیر ارشد، شماره ۷ گشایش می‌یابد و تا اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر