به همراه پنج سرباز وظیفه‌شناس در حمله تروریستی اهواز؛

سردار نوریان از نمایشگاه «اهواز سرفراز» بازدید کرد

سردار نوریان از نمایشگاه «اهواز سرفراز» بازدید کرد
سردار احمد نوریان معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی به همراه پنج سرباز وظیفه‌ای که در مقابل حمله تروریستی اهواز از مردم محافظت می‌کردند از نمایشگاه «اهواز سرفراز» در حوزه هنری بازدید کردند.
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر :  ۲۹۵۱۲

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، سردار احمد نوریان معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی به همراه پنج سرباز وظیفه‌ای که در مقابل حمله تروریستی اهواز از مردم محافظت می‌کردند از نمایشگاه «اهواز سرفراز» در حوزه هنری بازدید کردند. این سربازان شجاع و وظیفه‌شناس در بازدید از نمایشگاه «اهواز سرفراز» که در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا شده است توسط محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و سردار احمد نوریان معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی تجلیل شدند.

 

 

نمایشگاه پوستر «اهواز سرفراز» با موضوع حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز، روز چهارشنبه در حوزه هنری، میزبان سربازان فداکار در این حادثه بود. این سربازها که تصاویرشان نیز در تعدادی از پوسترهای این نمایشگاه به تصویر کشیده شده به بازدید از نمایشگاه پرداختند.

در این بازدید که سردار نوریان، معاون اجتماعی ناجا، محسن مومنی شریف رئیس‌حوزه هنری، مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و هنرمندانی چون محمدحسین نیرومند، حسین یوزباشی، سیدحمید شریفی، نصیر بشیری، محمد زنگنه و... حضور داشتند از پنج سربازی که در خلال حادثه تروریستی اخیر اهواز به یاری و نجات مردم پرداختند تجلیل به عمل آمد. معاون اجتماعی ناجا، از ارتقای درجه این سربازها خبر داد و محسن مومنی شریف نیز مجموعه‌ای از کتیبه‌های فاخر و محصولات فرهنگی را تقدیم آن‌ها کرد.

 

 

سردار نوریان در این بازدید از اقدام جهادی هنرمندان کشور و مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری که در زمانی محدود تنها طی دو روز، ده‌ها پوستر را درباره عملیات تروریستی اهواز خلق کردند قدردانی کرد و افزود: نیروهای مسلح حاضر در این حادثه تروریستی عاشقانه و با انگیزه بالا حضوری جدی و  سازنده را ایفا کردند. در این نمایشگاه نیز هنرمندان حوزه هنری توانسته‌اند پیام‌های گوناگون این حادثه را از زوایای مختلف با دید هنری خود به خوبی نمایش دهند. انشاءالله به‌زودی این آثار در کتابی به چاپ برسد و در اختیار مردم قرار گیرد.

نوریان در ادامه با اشاره به آثاری که در این نمایشگاه قرار دارد، گفت: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با مدیرت سید مسعود شجاعی طباطبائی در این مواقع واکنش‌های سریع خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند. همان‌طور که در مورد شهید حججی نیز توانستند طی روزهای کوتاهی تعداد قابل توجهی آثار با کیفیت و تاثیرگذار در این مورد را جمع‌آوری کرده و به نمایش درآورند. در خصوص حادثه تروریستی 31 شهریور 97 اهواز نیز مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بار دیگر با اقدامات به موقع خود آثار تاثیرگذاری را در قالب نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد. این موضوع نشان دهنده تعهد هنرمندان جوان و اساتید این رشته هنری پیرامون حرفه کاری خود در جامعه مردمی است و نسبت به وقایع حساس و بیدار است. همچنان‌که مقام معظم رهبری فرموده‌اند «به جوانان امروز امید بسیار زیادی دارم»؛ چرا که جوانان ما در هر شرایطی که قرار می‌گیرند احساس مسئولیت کرده و تلاش می‌کنند تا وظایف خود را به بهترین حالت ممکن انجام دهند.

 

 

 

وی در پایان گفت: حضور فعال و مسئولانه نیروهای جوان از ارگان‌های گوناگون نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در این حادثه تروریستی نشان دهنده تعهد قلبی جوانان به انقلاب و رهبری است. این جوانان با رشادت‌های خود در این روز وفاداری خود به آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم اثبات کردند. اقدامات این جوانان در حادثه تروریستی اهواز پیام مهمی به دنیای استکباری دارد که همواره در تلاش‌اند تا یاس و نامیدی را در دل مردم ایران به ویژه جوانان نهادینه کنند. چرا که نشان می‌دهد جوانان ما آگاهانه در این راه قدم برداشته‌ و مسیر آینده را به روشنی می‌بینند.

گفتنی است، نمایشگاه «اهواز سرافراز» دربر گیرنده حدود 80 پوستر از هنرمندان گرافیست سراسر کشور که از چهارم مهر در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست،14 مهر به پایان می‌رسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر