عکاس لرستانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه هنری

هنر برای آرمان و مردم است

هنر برای آرمان و مردم است
امیر امیدنژاد عکاس موفق لرستانی است که سالهاست برای شهدا و آرمان های انقلاب عکاسی می کند و دارای آثار برگزیده کشوری است.
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر :  ۲۹۴۲۱

 


امیر امیدنژاد عکاس موفق لرستانی است که سالهاست برای شهدا و آرمان های انقلاب عکاسی می کند و دارای آثار برگزیده کشوری است.

امیر امیدنژاد متولد 1369در خرم آباد و یکی از جوان ترین عکاسان استان لرستان است که از سال 91به صورت حرفه ای عکاسی و گرافیک را در دوره های مختلف گذرانده است؛ امیدنژاد به دلیل علاقه، پشتکار و استعداد در مدتی کوتاهی تبدیل به یکی از حرفه ای ترین عکاسان استان لرستان شد به طوریکه تاکنون مقام های بسیاری در جشنواره های استانی و کشوری بدست آورده است.

وجه تمایز اثرات هنری "امیدنژاد" با دیگر هنرمندان استان، محور قرار دادن «شهدا» و «دفاع مقدس» در کار خود است به طوریکه آثار این هنرمند مردمی و خلاق لرستان «شهدایی» است.

امیدنژاد این روزها با برپایی نمایشگاه عکس "گمنامی" بار دیگر مخاطبان و علاقه مندان را به نگار خانه مهر حوزه هنری لرستان کشانده است.

گفت و گوی امیر امیدنژاد با خبرنگاری حوزه هنری استان لرستان در مورد نمایشگاه عکس "گمنامی" را در زیر بخوانید

نمایش عکس "گمنامی" با چه هدفی برپا شده است؟
امیدنژاد:با توجه به اینکه تاکنون هیچ نمایشگاهی با عنوان شهدای مدافع حرم،شهدای گمنام و شهدای پس از جنگ برگزار نشده است تصمیم گرفتم از میان آثاری که دارم به طور اختصاصی  به این موضوع بپردازم. 
رضای خداوند مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه است. اینکه با برگزاری این چنین نمایشگاه ها و کارهای فرهنگی بتوانیم دین خودمان را به شهدا ادا کنیم حرف درستی نیست چرا که با این کارها فقط میتوانیم یادشان را زنده نگه داریم و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص می فرمایند زنده نگه داشتن یادشهدا کمتراز شهادت نیست.

بعضی از هنرمندان معتقدند هنر برای هنر است ولی من معتقدم هنر برای آرمان و مردم است چراکه اگر غیر از این باشد و مردم هنر را درک نکنند و نبینند هیچ ارزشی ندارد

وجه تمایز نمایشگاه عکس "گمنامی" با دیگر نمایشگاه های برپا شده در چیست؟

امیدنژاد:این نمایشگاه  برای نخستین بار مختص به تشیع شهدای گمنام و مدافع حرم است که 40اثر از تشییع شهدای شهرستان های خرم آباد،بروجرد،معمولان، دورود و گراب کوهدشت است که به مدت یک هفته همه روزه در حوزه هنری استان لرستان به نمایش گذاشته می شود.

این تصاویر از سال 92تاکنون گرفته شده که به علت محدودیت مکانی تنها 40عکس انتخاب  و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حمایت حوزه هنری استان از این نمایشگاه چگونه است؟

امیدنژاد:حوزه هنری با دراختیارقرار دادن مکان،چاپ عکس ها و اطلاع رسانی و بنیاد حفظ آثار نیز با اطلاع رسانی در برگزاری این نمایشگاه کمک شایانی کرده اند.

آیا دیگر سازمان های فرهنگی هم از نمایشگاه آثار انقلابی حمایت می کنند؟

امیدنژاد:متاسفانه  با وجود اینکه نهادهای فرهنگی در زمینه کمک به هنرمندان نقش اساسی دارند ولی بسیار ضعیف عمل میکنند این درحالی است که شهدا مرکزتجمیع برای هنرمندان هستند چرا که شهدا سیاسی نیستند و متعلق به هیچ گرایش و حزبی نیستند بلکه شهدا متعلق به مردم و انقلاب هستند و نهادهای دولتی می توانند با حمایت از هنرمندان و معرفی آثار در نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

مسئولان اگر حمایت های لازم را آثار هنری داشته باشند می توان در قالب هنر هم نوجوانان و جوانان کشور را با فرهنگ شهدا و دفاع مقدس بیش از پیش آشنا کرد و هم هجمه فرهنگی عظیم استکبار جهانی را خنثی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر