نمایشگاه گروهی طراحی پوستر «اهواز سرفراز» افتتاح شد

شجاعی‌طباطبائی: گروهک‌های تروریستی داعش و الاحوازیه همچون عروسک‌های کوکی هستند

شجاعی‌طباطبائی: گروهک‌های تروریستی داعش و الاحوازیه همچون عروسک‌های کوکی هستند
سید مسعود شجاعی طباطبائی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، در آیین گشایش نمایشگاه گروهی طراحی پوستر «اهواز سرفراز» گفت: اعضای گروهک‌های تروریستی داعش و الاحوازیه شبیه عروسک‌های کوکی هستند که با هر بار تزریق پول، عملیات‌های خود را طبق دستورات آغاز می‌کنند.
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کد خبر :  ۲۹۳۴۱

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه گروهی طراحی پوستر «اهواز سرفراز» با موضوع حادثه تروریستی اخیر در اهواز عصر روز چهارشنبه ۴ مهرماه در گالری عالی حوزه‌ هنری افتتاح شد.

سید مسعود شجاعی طباطبائی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، در آیین گشایش نمایشگاه گروهی طراحی پوستر «اهواز سرفراز» گفت: در پی وقوع حادثه تروریستی در شهر اهواز، فراخوان طراحی پوستر از سوی مرکز تجسمی حوزه هنری منتشر شد و ظرف مدت کمتر از دو روز، تعداد 227 اثر از 180 هنرمند از سراسر کشور به دبیرخانه نمایشگاه واصل شد که از این تعداد، 80 اثر برای ارائه در نمایشگاه برگزیده شدند.

شجاعی افزود: این نمایشگاه با همکاری بنیاد فرهنگی روایت فتح، خانه طراحان انقلاب اسلامی، خانه طراحان انقلاب اسلامی همدان، نهضت مردمی پوسترهای انقلاب، مجمع طراحان گرافیک اسلامی آیه و جمعی از هنرمندان مستقل به منظور اعلام همدردی با شهیدان و مجروحان این حادثه و اعلام موضع بر علیه این اقدام تروریستی در کمتر از سه روز تدارک دیده شده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری که خود نیز در این نمایشگاه یک اثر ارائه کرده است در مورد اثر خود گفت: موضوع این اثر به دو گروهک تروریستی داعش و الاحوازیه مربوط می‌شود. چرا که هر دو گروهک تروریستی داعش و الاحوازیه از سوی وهابیون حمایت می‌شوند. اما گروهک تروریستی الاحوازیه از ابتدای انقلاب فعالیت‌هایی رو علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارد. الاحوازیه سال‌های طولانی برای تجزیه ایران تلاش کرده و هر بار به نوعی شکست خورده است. نکته قابل توجه تمامی اقدامات الاحوازیه این است که پس از در هم شکسته شدن  شاکله اصلی آن‌ها در ایران، الاحوازیه به یاری صدام رفت. تا اینکه روزهای گذشته بار دیگر این گروهک تروریستی دست به کار شد تا با حمایت آل سعود یک عملیات تروریستی را رقم زند.

وی افزود: در این اثر به بی‌مغزی دو گروهک داعش و الاحوازیه اشاره کردم. به این معنا که اعضای این دو گروهک شبیه عروسک‌های کوکی هستند که با هر بار تزریق پول، عملیات‌های خود را طبق دستورات آغاز می‌کنند. الاحوازیه همانند داعش عملیات‌هایش را کورکورانه انجام می‌دهد. با اینکه به لطف پول‌های آل سعود معمولا دارای تجهیزات پیشرفته روز نظامی هستند. اما آنچه بسیار مهم است الاحوازیه از هرگونه شعور و عقلانیتی بی‌نصیب هستند. این موارد در این اثر کاملا مشهود است.

شجاعی  ادامه داد: برخی رسانه‌های غربی در مواجهه با این اقدام تروریستی رویکردهای دو گانه داشتند. چرا که برخی از این رسانه‌ها به جای ارائه گزارشی در محکومیت این اقدام، با برقراری ارتباط با سرکرده‌های تروریست‌ها سعی در معرفی هرچه بیشتر الاحوازیه کردند. این رسانه‌ها نه تنها به تروریستی بودن اقدام الاحوازیه اشاره‌ای نداشتند بلکه برنامه‌های خبری خود را به شیوه‌ای جانبدارانه به سود تروریسم تنظیم و منتشر کردند. شایان ذکر است که این رسانه‌ها پس از روبه‌رو شدن با رفتارهای متحدانه مردم ایران علیه اقدامات تروریستی رویه خود را تغییر دادند تا دل مردم را به دست آورند. اما چهره واقعی آنها سال‌های بسیار است که برای مردم ایران نمایان شده است. این موضوع برای تمامی مردم دنیا نیز کاملا مشخص است.

شجاعی در پایان گفت: بیشتر آثاری که با موضوع حادثه تروریستی چند روز گذشته اهواز خلق شده است به تلخ‌کامی‌های این رویداد پرداخته است. اما من در این اثر تلاش کردم تا ماهیت بی‌هویت گروهک‌های تروریستی را به نمایش بگذارم.

گفتنی است، نمایشگاه گروهی طراحی پوستر «اهواز سرفراز» با موضوع حادثه تروریستی اخیر در اهواز 4 الی 14 مهرماه، شنبه تا چهارشنبه هر هفته در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ از ساعت 9 الی 18 میزبان علاقه‌مندان خود خواهد بود.

اسامی هنرمندانی که آثارشان در نمایشگاه طراحی پوستر اهواز سرفراز به نمایش درآمده است:

محمدرضا حافظی، محمدرضا دوست محمدی، احمد آقاقلیزاده، محمدحسین نیرومند، سید حمید شریفی آل هاشم، علیرضا پور اکبری، علیرضا ذاکری، داریوش وارث، سید مسعود شجاعی طباطبایی، یونس رجبی، مصطفی بانج شفیعی، محمد فرشادیان، مسلم علم زاده، محمدرضا فراهانی، زهرا دباغ زاده، حسین یوزباشی، محمد سلیمانی، عباس خسروی، عباس شریف، محمد جعفری، علی مدیریان، مهدی مصطفوی، محمود بازدار، اسماعیل منتهایی، رسول معصوم زاده، لیلا نیرومند، شاهین کاظمی، سامان ترابی، علیرضا کریمی مقدم، ابوالقاسم طحانیان، جعفر تیموری، سعید عظیمی، نصیر بشیری، احسان بشیری، حامد محمدیان، نیره کبیری، مهناز شیرمحمدی، مهدی تاج، یاسر عبدی، وحید بهرامی، نجیبه نیک قلب، اسماعیل خدابنده، سعید قاسمی، حسین ونکی، میثم ثابت، علی وزیریان ثانی، مریم سادات منصوری، محمد ترک و هنرمندانی از آتلیه گرافیک نگاره و خانه طراحان انقلاب اسلامی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر