فدایی‌حسین:

تئاتر استان‌ها نیازمند تقویت بخش آموزش است/ تأکید بر ضرورت تربیت مربی تئاتر

تئاتر استان‌ها نیازمند تقویت بخش آموزش است/ تأکید بر ضرورت تربیت مربی تئاتر
سید حسین فدایی‌حسین، مدرس تئاتر؛ بر ضرورت تربیت مربی تئاتر تأکید کرد و گفت: تئاتر استان‌های کشور نیازمند تقویت بخش آموزش و پرورش و تربیت نیروهای جدید و مستعد است.
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر :  ۲۹۱۳۶

به گزارش سایت صحنه؛ سید حسین فدایی‌حسین، در خصوص کارگاه‌های آموزشی که این روزها در استان‌هایی چون قم و اصفهان برگزار کرده، گفت: خروجی این کارگاه‌ها صرفاً برای مربیگری است و افرادی هم که فعالیتشان را بعد از این دوره تئوری و عملی از استان قم آغاز می‌کنند، طی دو سال دوره‌های کارگردانی و بازیگری را گذرانده‌اند و با حوزه هنری استان قم همکاری کرده‌اند.

وی در خصوص هدف این دوره‌های آموزشی بیان کرد: هنرجویان این کارگاه‌ها را به مساجد فرستاده‌ایم تا گروه‌های بچه‌های مسجد را فعال کنند و در ادامه با بازگشایی مدارس به مدرسه‌ها روند و زمینه آشنایی محصّلان با تئاتر را فراهم آورند.

این مدرس تئاتر در پاسخ به این سؤال که تاکنون چند گروه در مساجد فعال شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر در استان قم حدود 20 گروه مسجدی فعال است.

وی با اشاره به خلأهای موجود در استان‌های کشور گفت: چند سالی است که به تربیت مربی تئاتر فکر می‌کنم تا هم بچه‌های بیشتری را به کار بگیریم و کارآفرینی کنیم و هم به توسعه تئاتر کودک کمک شود. خلأ برای آموزش علاقه‌مندان در استان‌ها بسیار احساس می‌شود و نیاز بچه‌ها به فعالیت‌های نمایشی زیاد است ولی کسی نیست که با آنها کار کند، بر همین اساس هم نیاز است تا بخش آموزش تقویت شد.

فدایی‌حسین در سخنانش تأکید کرد: هرچه مربی تئاتر تربیت کنیم، این افراد به فرهنگسراها، مدارس، مهدکودک‌ها می‌روند و آدم‌های بااستعداد بیشتری را به تئاتر دیدن و نمایش کار کردن ترغیب می‌کنند و این بسیار کمک‌کننده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر