همکاری نهادهای هنری مشهد و اصفهان در برگزاری جشنواره هنر مقاومت

همکاری نهادهای هنری مشهد و اصفهان در برگزاری جشنواره هنر مقاومت
دبیرکل جشنواره هنر مقاومت از همکاری «نهضت مردمی پوستر انقلاب اسلامی مشهد» و «مجمع طراحان انقلاب اسلامی آیه اصفهان» در برگزاری پنجمین دوره این جشنواره خبر داد.
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر :  ۲۹۰۱۷

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، مسعود نجابتی دبیرکل این جشنواره با اعلام این خبر گفت: در برگزاری پنجمین جشنواره هنر مقاومت در نظر داریم تا از استعدادها و ظرفیتهای باالقوه هنرمندان جوان در سراسر کشور استفاده کنیم و باتوجه به اینکه افراد توانمند و برجسته‌ای در حوزه هنرهای تجسمی در قالب تشکل‌ها و مجامع هنری در حال فعالیت حرفه‌ای می باشند ، با مشورت جمعی از خبرگان این حوزه مناسب دیدیم تا در جهت بهبود کیفی جشنواره از این پتانسیل ارزشمند به نحو احسن بهره ببریم.

نجابتی افزود: تمرکززدایی از تهران یکی از سیاست های برگزاری جشنواره پنجم هنر مقاومت است و بنا داریم تا همه  توان حرفه‌ای هنرمندان سراسر کشور را در این جشنواره کنار خود داشته باشیم و در این راستا و در نخستین گام 2 تشکل حرفه‌‌ای «نهضت» و «آیه» را که از مجامع هنری رشته هنرهای تجسمی در شهرهای اصفهان و مشهد است دعوت به همکاری کردیم که مورد پذیرش مدیران این دو تشکل آقایان سیدمحمدرضا میری مدیر نهضت مردمی پوستر انقلاب اسلامی و مجتبی مجلسی مدیر مجمع طراحان انقلاب اسلامی آیه قرار گرفت. شهر مشهد به عنوان پایگاه رسمی برگزاری پوستر و تبلیغات شهری پنجمین جشنواره هنر مقاومت انتخاب شد که امید داریم در این بخش از جشنواره شاهد دریافت آثار مطلوب و ارزشمندی از سوی هنرمندان جوان و پیشکسوت از سراسر میهن اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: دلیل انتخاب این دوپایگاه مردمی به این خاطر بود که این دو استان به عنوان مرکزی برای ارائه آثار و ارتباط هنرمندان سایر استان ها شناخته می‌شوند و هنرمندان شهرهای دیگری نظیر شیراز، تبریز، یزد، اهواز و... با این دو مرکز ارتباطات نزدیک و تنگاتنگی دارند.

گفتنی است سید محمدرضا میری دبیری بخش پوستر و حامد مغروری دبیری بخش تبلیغات شهری پنجمین جشنواره هنر مقاومت را بر عهده دارند.

پنجمین جشنواره هنر مقاومت با دبیری مسعود نجابتی در 10 بخش « پوستر »  و « تبلیغات شهری »، « کارتون و کاریکاتور »، « تصویر سازی »، « طراحی صنعتی »، « پرچم و کتیبه » ، « تایپوگرافی »، « گرافیک متحرک » ، «نقاشی دیجیتال »، « عکس » و بخش ویژه « علمی - پژوهشی » به همت گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، دی و بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر