تمدید فراخوان اولین «کتاب سال تصویرگری دینی»

تمدید فراخوان اولین «کتاب سال تصویرگری دینی»
مرکزهنرهای تجسمی حوزۀ هنری درنظر دارد اولین «کتاب سال تصویرگری دینی» را در سال ۱۳۹۷ منتشر کند.
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
کد خبر :  ۲۹۰۱۱

 

تمدید فراخوان دریافت آثار اولین کتاب سال تصویرگری دینی تا پایان شهریورماه

فراخوان دریافت آثار اولین کتاب سال تصویرگری که مهلت آن تا پانزده شهریورماه اعلام شده بود، تا پایان شهریورماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، متن فراخوان اولین کتاب سال تصویرگری دینی به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

فراخوان "اولین کتاب سال تصویرگری دینی"

مرکزهنرهای تجسمی حوزۀ هنری درنظر دارد اولین "کتاب سال تصویرگری دینی" را در سال ۱۳۹۷ منتشر کند.

  • شاخص های محتوایی مد نظر برگزار کننده در ذیل تصویرگری دینی در این دوره از رویداد ؛

موضوعاتی چون مفاهیم و منابع اسلامی و قرآنی و ادیان آسمانی، قصص پیامبران و سیره ائمه اطهار، مناسبات اسلامی و آیین های دینی (اعیاد ، مناسک عاشورایی و اربعین حسینی)، سبک زندگی اسلامی و خانواده ایرانی، جهاد و شهادت و مقاومت اسلامی و حمایت از مظلومین جهان را شامل می شود.

* مقررات عمومی ارسال آثار:

  1. آثار این دوره در شاخه های متنوعی همچون :

تصویرسازی برای طرح جلد و صفحات داخلی کتاب (با موضوعات تاریخی،رمان و ... در حیطه موضوعات کلی فراخوان)، تصویرسازی برای جلد نشریات یا صفحات داخلی مطبوعات چاپی و الکترونیک (اعم از تصویرسازی برای ستون هایی چون مقاله، شعر، سرکلیشه های نشریات یا صفحات رابط وب)، تصویرسازی برای پوستر و اینفوگرافیک (چاپی و الکترونیک)، تصویرسازی پرتره، تصویرسازی برای تابلوهای شهری (غیرتجاری)، تصویرسازی پی نما (کمیک استریپ)، تصویرسازی برای سینما و انیمیشن و موشن گرافیک (در زیرشاخه های طراحی شخصیت، تصویرسازی زمینه، کانسپت، استوری بُرد)، تصویرسازی برای محصولات فرهنگی و قالب های کاربردی و متریال های خاص (هدایای فرهنگی، کارت پُستال، تمبر، تیشرت، پیکسل، دفاتر یادداشت و ...) در نظر گرفته شده است.

* ضروری است تصویرگرانی که در شاخه محصولات فرهنگی، صاحب اثر هستند، علاوه بر فایل خالص اثر، تصویری از نمونه کاربردی و تولیدی مورد نظر را نیز ارسال نمایند.

  1. بدیهی است از آنجا که موضوعیت فراخوان بر هنر "تصویرگری" استوار است، آثار ارسالی برای تمامی زیرشاخه ها باید به شکل خالص و مستقل ارسال شود. (برای مثال اثری که در طراحی یک پوستر استفاده شده، باید بدون اطلاعات نوشتاری و عنوان پوستر و درج لوگوی سفارش دهنده ارسال شود.) و در صورت عدم رعایت این بند، اثر بدون پیگیری مجدد از مراحل بعدی باز می ماند.
  2. از آنجا که این رویداد بر معرفی و نمایش توانایی های انفرادی هنرمندان عرصه تصویرگری بنا شده، دبیرخانه از پذیرفتن آثاری که به شکل گروهی (Teamwork) به سرانجام رسیده (همچون برخی از آثار در شاخه پی نما {طراحی/ جوهرکاری/ رنگ} و یا اجراهای سه بعدی {نور/بافت/رندر و ...} که نیازمند همکاری افراد و تخصص های مختلف می باشد) معذور است و در صورت ارسال و اثبات این امر، سایر آثار هنرمند از گردونه ارزیابی و چاپ در مجموعه خارج می شوند.
  3. در این فراخوان آثار دوبعدی با اجرای دستی و دیجیتال و همچنین تولیدات سه بعدی و گروه مخاطبان آثار (کودک ، نوجوان و بزرگسال) توسط هیـأتـی متشکل از کارشنـاسان و استادان تصویرسازی ارزیـابـی شده و برای چاپ در کتاب انتخاب می شوند و ارسال آثار به منزله حضور تمام آثار ارسالی در کتاب نیست .
  4. هر تصویرگر فقط می تواند آثار خود را برای این رویداد فرهنگی هنری ارسال کند، لذا چنانچه آثار توسط شخص دیگری ارسال شود در هر مرحله ای که این موضوع تشخیص داده شود مجموع آثار آن تصویرگر حذف خواهد شد.

6 . در صورتی که اثر به صورت سفارشی خلق شده باشد مسولیت چاپ اثر در کتاب بر عهده تصویرگر خواهد بود و برگزار کننده در قبال عدم رضایت سفارش دهنده و حق انتشار اثر ، مسولیتی به عهده نخواهد داشت .

  1. با توجه به اینکه مقرر است این کتاب دربرگیرندۀ آثار خلق شده طی دورۀ یک ساله باشد لیکن در اولین دوره استثنائاً محدودیت زمانی وجود ندارد.
  2. شرکت در فراخوان برای همه آزاد و شامل مبلغی به عنوان هزینه ثبت نام نمی شود از این رو تصویرگرانی که اثر یا آثارشان در این مجموعه چاپ شود یک نسخه از کتاب را به صورت رایگان دریافت می کنند.
  3. آثار ارسالی به هیچ و جه در سایر فعالیت های اجرایی یا نمایشگاهی مورد استفاده قرار نمی گیرد و آثار منتشر شده در کتاب به صورت بانک اطلاعات تصویری تصویرگران در فضای وب نیز به نمایش در می آیند.

مهلت ارسال آثار تا پایان مرداد ماه 1397 می باشد.

* مقررات ارسال آثار و فرم ضمیمه اطلاعات هنرمند :

1.داوطلبان شرکت در این رویداد هنری می بایست حداقل" 5" و حداکثر "8" اثر تصویرسازی خود را با حداقل ضلع کوچک با عرض 20سانتی متر بصورت CMYK و با کیفیت 300 DPI و با فرمت JPG از طریق پُست الکترونیک به نشانی زیر ارسال کنند: imagebook97@gmail.com

  1. برای حفظ کیفیت فایل آثار می توانید در چند مرحله آثار را ارسال نمایید .
  2. ارتباط تصویرگران با دبیرخانه تنها از طریق آدرس پُست الکترونیک میسر است.
  3. هر تصویرگر فقط می تواند آثار خود را برای این رویداد فرهنگی هنری ارسال کند، لذا چنانچه آثار توسط شخص دیگری ارسال شود در هر مرحله ای که این موضوع تشخیص داده شود مجموع آثار آن تصویرگر حذف خواهد شد.
  4. شرکت کنندگان باید فرم اطلاعات آثار خود را بصورت "وُرد" ارسال نمایند.

ارسال فایل پی دی اف یا هر فایل تصویری دیگر برای ارسال اطلاعات مردود است.

  1. ضروری است فُرم شرکت توسط داوطلب پر شده و به همراه سه تصویر غیر پرسنلی از تصویرگر در ابعاد 10X7 سانتی متر با کیفیت 300 dpi با فورمت Jpg ارسال گردد.
  2. ارسال بیوگرافی طراح شامل معرفی کوتاه شامل فعالیتهای هنری ، جوایز و ... حداکثر 250 کلمه.

 فرم اطلاعات آثار

 

نام و نام خانوادگی هنرمند:       به فارسی   

نام و نام خانوادگی هنرمند:      به انگلیسی                       

  تاریخ تولد:                      | کد ملی :

عنوان اثر + سال خلق اثر + تکنیک خلق اثر + شاخه اثر (کتاب، نشریه،...)  سفارش دهنده :

1/

2/

3/

4/

5/

6/

7/

8/

نشانی سایت و پست الکترونیک :

تلفن و تلفن همراه :

نشانی محل کار یا سکونت (همراه با کد پستی) :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

ارسال نظر