صبح امروز و در بیمارستان فلسفی گرگان

عطالله صفرپور دار فانی را وداع گفت

عطالله صفرپور دار فانی را وداع گفت
عطالله صفرپور هنرمند گرگانی و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و آخرین بازمانده سیاه‌بازی ایران درگذشت.
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
کد خبر :  ۲۸۸۵۵

به گزارش سایت صحنه، «صفرپور» پیشکسوت تئاتر ، رادیو و تلویزیون و آخرین بازمانده سیاه بازی ایران  بود پس از تحمل ماه ها رنج بیماری در بیمارستان فلسفی گرگان دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است، پیش از انتقال مرحوم صفرپور به بیمارستان فلسفی گرگان وی در منزل یکی از اقوام تهرانی خود برای مداوا و مراجعه به بیمارستان‌های تهران به سر می‌برد که «ایوب آقاخانی» با در دست داشتن آخرین شماره فصلنامه «صحنه» که بخش نمایش‌های سنتی این شماره را به معرفی «صفرپور» و آثار این هنرمند اختصاص داده بود با ایشان ملاقات کرد. 

عطالله صفرپور متولد 1324 در شهر گرگان است و از سال 1332 با اجرای نمایش «سرباز عیالوار» وارد عرصه بازیگری تئاتر شد. گرایش اصلی وی در تئاتر، نمایش سنتی (روحوضی) بوده آن چنان که می‌توان از او به عنوان یکی از سیاه‌بازان برجسته ایران در سال‌های اخیر نام برد.

وی از سال 1346 به عنوان بازیگر وارد رادیو گرگان شد و سپس به عنوان نویسنده و کارگردان هم فعالیت کرد.

پیکر عطا الله صفر پور ساعت 9 صبح روز یکشنبه 11 شهریور ماه در مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور خانواده مرحوم و جامعه فرهنگ و هنر و رسانه برگزار خواهد شد.

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درگذشت این هنرمند تئاتر کشور را به جامعه هنری ایران تسلیت و از خداوند منان برای خانواده محترم ایشان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر