عکاسی های سورئالیسم فیلیپ هالسمن «Philippe Halsman»

عکاسی های سورئالیسم فیلیپ هالسمن «Philippe Halsman»
مجموعه ای از عکاسی سورئالیسم فیلیپ هالسمن «Philippe Halsman»
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر :  ۲۸۸۰۴

یک عکاس پرتره آمریکایی بود. او در شهر ریگا در بخشی از امپراتوری روسیه که بعدها به لتونی تبدیل شد، متولد شد و در شهر نیویورک کشته شد.

هالسمن در ریگا به یک زن یهودی متولد شد، مورچ (مکس) هالسمن، متخصص دندانپزشکی، و ایتا گرینتچ، مدرس مدرسه دستور زبان است. او مهندسی برق در درسدن را مطالعه کرد.

در سپتامبر 1928، هالسمن 22 ساله به خاطر قتل پدرش متهم شد، در حالیکه در یک سفر پیاده روی در تیترول اتریش، ناحیه ای بود که با انزجاری روبرو بود. پس از محاکمه براساس شواهد حقیقی او به چهار سال زندان محکوم شد. خانواده، دوستان و دادسرایان او برای آزادی خود تلاش کردند و از روشنفکران مهم اروپایی از جمله سیگموند فروید، آلبرت انیشتین، توماس مان، یعقوب واسترمان، اره فروم، پل پینلو، هینریف ادوارد یعقوب و رودلف اولدن حمایت کردند. وی بی گناهی را تایید کرد. هالسم دو سال در زندان گذراند و سل در آنجا بستری بود و نامه های او از زندان به عنوان یک کتاب در سال 1930 منتشر شد: Briefe aus der Haft eine Freundin. او توسط رئیس جمهور اتریش، ویلهلم میکلاس، عفو شد و در اکتبر 1930 منتشر شد.

هالسمن در نتیجه اتریش را برای فرانسه ترک کرد. او شروع به مشارکت در مجلات مد مانند Vogue کرد و به زودی شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین عکاسان پرتره در فرانسه به دست آورد، که مشهور به تصاویری است که به جای تمرکز نرم، و اغلب مورد استفاده قرار گرفتند و به شدت کشیده شده بودند. هلمزمن هنگامی که فرانسه تحت اشغال آلمان بود، فرار کرد تا مارسی. او در نهایت موفق به دریافت ویزای ایالات متحده شد که توسط دوست خانوادگی آلبرت انیشتین (که او بعدا در سال 1947 به طور عکاسی عکسبرداری کرد)

Halsman اولین موفقیت خود را در امریکا زمانی که شرکت آرایشی Elizabeth Arden از تصویر خود را از مدل Constance Ford در برابر پرچم آمریکا در یک کمپین تبلیغاتی برای رژلب "Victory Red" استفاده کرد. یک سال بعد، در سال 1942، کار خود را با مجله Life استخدام کرد، عکسهای طراحی کلاه؛ یک پرتره از یک مدل در یک کلاه Lilly Daché اولین مورد از بسیاری از پوشش او برای زندگی بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر