در پنجاه و هفتمین نشست پاتوق یکشنبه‌های تئاتر:

محمدرضا آریان‌فر "شبی که گوزن ها در آتش سوختند" راخواند

محمدرضا آریان‌فر
پنجاه و هفتمین نشست پاتوق یکشنبه های تئاتر اصفهان با خوانش نمایش نامه شبی که گوزنها در آتش سوختند نوشته محمدرضا آریانفر در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر :  ۲۸۶۶۸

به گزارش سایت صحنه، محمدرضا بزرگزاد، مجری کارشناس برنامه پاتوق یکشنبه های تئاتر با اعلام این خبر گفت: نمایش "شبی که گوزن ها در آتش سوختند" اثر محمدرضا آریانفر روایتی است از کشته شدن شعله دختر سرهنگ هنریار در حادثه سینما رکس آبادان که حالا بعد از سالها و به مناسبت بازگشت نامزد شعله از آلمان واکاوی می‌شود.

وی افزود: در این روایت مرگ شعله هنریار همچون آتش سوزی سینما حقایق مگویی دارد که موضوع درام آریانفر را سر و شکل می دهد، درامی منسجم که در بستر پیرنگی مهندسی شده وقایع و رویداد هایش را پشت سر هم ردیف می کند تا مخاطب را بی صبرانه مشتاق دانستن حقیقت نگه دارد و سرانجام گره درام با زبان سرهنگ هنر یار در کافه ی روبروی سینما گشوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از خوانش نمایشنامه و در قسمت دوم از نشست پاتوق محمدرضا رهبری ضمن مروری بر تاریخ معاصر ایران بر ورود هنرمندان بخصوص درام نویسان به حوزه حوادث معاصر تاکید کرد.

در ادامه این پاتوق سایر کارشناسان و علاقه مندان حاضر در جلسه به ارائه نظرات و تحلیل های خود از این متن پرداختند،  در پایان جلسه از حضور و تلاش های آقایان آریانفر و رهبری قدردانی شد.

گفتنی است، پنجاه و هشتمین نشست پاتوق یکشنبه های تئاتر، در بعدازظهر روز یکشنبه یازدهم شهریور ماه نود و هفت در خانه هنرمندان اصفهان با خوانش نمایشنامه "خرس" اثر آنتوان چخوف برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر