نقاشی های سمبولیسم و اکسپرسیونیسم لئون اسپیلیرت «Leon Spilliaert»

نقاشی های سمبولیسم و اکسپرسیونیسم لئون اسپیلیرت «Leon Spilliaert»
نقاشی های سمبولیسم و اکسپرسیونیسم لئون اسپیلیرت «Leon Spilliaert»
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
کد خبر :  ۲۸۴۸۵

لئون اسپیلیرت (همچنین لئون اسپیلیرت، 28 ژوئیه 1881 - 23 نوامبر 1946) نقاش و هنرمند گرافیک بلژیکی بود.

اسپیلیرت در اوستند، قدیمی ترین از هفت فرزند لئونارد-هوبرت اسپیلیرت متولد شد، که عطر و ادوکلن بود، ولئونی جونچیره از دوران کودکی، علاقه مند به هنر و نقاشی بود. دودلر پرکار و autodidact، او عمدتا یک هنرمند خود آموز است. او بیشتر و بیشتر از جوانانش، صحنه های زندگی عادی و حومه بلژیک را طراحی کرد. وقتی او 21 ساله بود، او برای کار ادوام دمن، ناشر از آثار نویسندگان نمادین، که در آن اسپیلیرت برای نشان دادن بود، به کار در بروکسل رفت. او به ویژه کار ادگار آلن پو را تحسین کرد.

آبرنگ، گواش، پاستل و زغال چوب، اغلب در ترکیب، وسیله ای بود که او بسیاری از بهترین آثار خود را تولید کرد، که شامل تعدادی از پرتره های تک رنگ در سال های اولیه قرن بیستم است. استفاده مضر اسپیلیرت از سیاه و سفید در کارادیولون ردون ، که نفوذ قابل توجهی را در بر می گیرد، پیدا می کند.نقاشی اسپیلیرت که اغلب یک شخصیت یکنواخت را در یک فضای رویایی نشان می دهد، احساس خستگی و سکوت را بیان می کند.

کار بعدی او تمرکز بر دریاها را نشان می دهد. او در 23 نوامبر 1946 در بروکسل مرد.

از میان آثار مشهور لئون اسپیلیار، تصاویر "Digue la nuit" و "Clair de Lune et Lumières" هستند. هر دو اثر در Musée d'Orsay در پاریس هستند.

اکثر آثار اسپیلیرت توسط فضای بیگانه و ظالمانه ظالمانه مشخص شده است. در "Digue la nuit" (1908)، نقاش هرگونه ویژگی طبیعتگرایانه از منظره تصویر شده در تصویر را حذف می کند و شیوه ای را ایجاد می کند که در آن محل، که به عنوان یک الگو عمل می کند، دوباره طراحی شده و تبدیل به آینه ای از حالت ذهن می شود. تنوع، رمز و راز و توهم توسط چشم انداز پیشنهاد می شود.

در "Clair de Lune et Lumières" (در سال 1909)، چوبه دار و بازی های نمایشی اتاق جلسات کورسال در ساحل در اوستند اسپیلیرت را به عنوان پایه ای برای ترکیب یک منظره شهری ارائه داد. در این نقاشی دست و پا گیر، تغییر و تحول معماری در شب و غریبه ای که از روشنایی مصنوعی می آید، جلب می کند. با ویژگی های کیهانی و متافیزیکی "Clair de Lune et Lumières" نفوذ ون گوگ نشان می دهد و یادآور "شب عروسی" است.

اسپیلیرت در دوره 1902-1909 تمرکز خود را بر ایجاد منظر های پیچیده و عمیق از طبیعت درون چشم انداز. خود پرتره او در سال 1903 (پرتره هنرمند par lui-même) یک نمایشگر دراماتیک با ظهور شبح در پس زمینه است و یک چهره کلاسیک در سه ماهه چهارم است. این تصویر را می توان به عنوان نمونه اولیه برای سه چهارم پرتره های اسپیلیرت که بعدا ایجاد شد شناسایی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر