در چاپ دستی تنوع، بافت کار را ارزشمند می کند

در چاپ دستی تنوع، بافت کار را ارزشمند می کند
در دومین عصرانه نقاشی آثار چاپ دستی ابوالفضل نظری نقد و بررسی شد.
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کد خبر :  ۲۸۳۳۵

 

 

در ابتدای این نشست تخصصی، ژیلا کبودوند یکی از نقاشان زنجان به شرح و توضیح در رابطه با مکتب هنری مدرنیسم پرداخت.
کبودوند، با بیان اینکه مکتب هنری مدرن و هنر مدرن دارای معنی مساوی نو، نوگرا و نوین دارد، گفت: دوره مدرن از سده هجدهم آغاز شده و تا قرن  بیستم میلادی ادامه داشته است.
این نقاش زنجانی کنار گذاشتن برخی سنت‌های قدیمی نظیر هنرهای کلاسیک و رئالیسم که در دوره خود جزو مدرنیسم بودند، را از جمله ویژگی‌های دوره مدرن دانست و افزود: نوگرایی گستره‌ای فرهنگی است که ریشه در تغییرات جامعه غربی در اواخر قرن نوزدهم و قرن بیستم را دارد.
در ادامه این جلسه جاسمی از اساتید دانشگاه و منتقد هنری به نقد آثار چاپ دستی ابوالفضل نظری پرداخت. وی با بیان اینکه، این تصور غلط از نقد آثار هنری برابر با تخریب است، گفت: در نقد حس میکنیم باید کاستی و ضعف کار دیده شود و پیش از آنکه با اندیشه هنرمند و اثر هنری ارتباط بر قرار کنیم ضعف کار را میبینیم.
این منتقد هنری ادامه داد: بنا بر برخی تصورات دسته‌بندی‌هایی برای آثار هنری به وجود آمده که صحیح نیست و این  در حالی است که هر اثری چون از ذهن هنرمند بر می‌آید خلاقیت و نوآوری به همراه دارد.
جاسمی پرکاری و کار حرفه‌ای را از جمله ویژگی‌های ابوالفضل نظری عنوان کرد و گفت: قدرت ریسک پذیری، ارتباط بین سایه و  نور،  اندیشه وجود در آثار و پدیدار شناسی اندیشه از دیگر مزایای کار نظری است. 
وی تاکید کرد: در چاپ دستی تنوع، بافت کار را ارزشمند می‌کند که این ویژگی در آثار نظری دیده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر