مجموعه ای از نقاشی های امپرسیونیسم گرگوری بونزایر (Gregoire Boonzaier)

مجموعه ای از نقاشی های امپرسیونیسم گرگوری بونزایر (Gregoire Boonzaier)
مجموعه ای از نقاشی های امپرسیونیسم گرگوری بونزایر (Gregoire Boonzaier)
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر :  ۲۸۲۱۲

گرگوری بونزایر یک هنرمند آفریقایی جنوبی بود که به خاطر مناظر، پرتره و نقاشی های زندگی اش شناخته شده بود. او نماینده معروف چپ امپرسیونیسم، بنیانگذار گروه جدید بود و از طریق آثار هنریش به عنوان یکی از نویسندگان مبارزه علیه آپارتاید.

گرگوری بونزیر فرزند پنجم کاریکاتوریست سیاسی، دانیل کرنلین بوئنزیر و پسر عموی خود، ماریا الیزابت بونزایر بود. اوایل گرگوری آثار هنرمندان Pieter Wenning، Nita Spilhaus، Moses Kottler و Anton van Wouw را آشنا ساخت که همه آنها دوستان نزدیک خانواده بودند.

Moses Kottler اولین کسی بود که گرگوری یک جعبه رنگ در سال 1922 و Nita Spilhaus را در سال 1926 به وجود آورد و شعله ی خلاقانه ای را که برای بیش از هشتاد سال سوزانده بود، به آتش کشید. پدر گرگوری مرده بود در برابر آموزش رسمی در هنر و احساس می کرد که او بیشتر از هنرمندان اطراف او یاد بگیرند. در سال 1923، اولین دو اثر نقاشی او در گالری اشبای در کیپ تاون نشان داده شد، به سادگی گرگوری امضا شد. اولین نمایشگاه یک مرد پس از دو سال بعد، او در طول نمایشگاه نقاشی خود بیش از 100 نمایشگاه یک مرد را برگزار کرد.

گرگویر پس از یک درگیری جدی با پدرش در سال 1932 به استودیوی خودش در کیپ تاون نقل مکان کرد و پس از یک نمایشگاه موفق با انگلیس در سال 1934 دیدار کرد و در آنجا با دانشجویان ترنس مک کو و Frieda Lock در دانشکده هنرهای زیبا هینترلی تحت برنارد آدامز و آموزش تکنیک های گرافیک در دانشکده هنر و طراحی مرکزی در لندن. نقاشی های اولیه او تحت تأثیر پیتر ونینگ قرار گرفته است، او اکنون کارهای ون گوگ، سزان، اورلیو و براک را جذب کرده و سفرهایی را به عنوان روسیه انجام داده است، جایی که سوسیالیست های او تقویت می شوند. او سه سال بعد برای کمک به یافتن گروه جدید با ترنس مک کوا، Frieda Lock، Lippy Lipshitz و دیگران بازگشت و اولین رئیس خود برای ده سال به خدمت گرفت. گروه جدید برای تقریبا 15 سال به عنوان یک انجمن هنرمند و هنرمند جوان آفریقای جنوبی فعالیت می کرد، نمایشگاه ها را در سراسر کشور برگزار می کرد و مناطق روستایی را با نگاهی به روند جدید در هنر نشان می داد. او برای شش سال در هیئت ملی گالری آفریقای جنوبی، کیپ تاون خدمت کرده است.

بونزایر کیپ تاون را پایه گذاری کرد و کار بعدی وی مناظر منظره ای از شش منطقه و بخش مالایی را نشان می دهد که زندگی رنگارنگ آن را ثبت می کند. او در Onrusrivier مستقر شد، فاصله کوتاهی در خارج از هرمانوس. او در مدت کوتاهی پس از جنگ جهانی دوم توسط یوز کریج به نام Onrus معرفی شده بود که خانواده اش برای سال های زیادی از آنجا بیرون رفته بودند.

او با 43 هنرمند SA، در "نمایشگاه هنر آفریقای جنوبی" در گالری تیت در لندن در سال 1948 شرکت کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

ارسال نظر