منتخب طراحی و کاریکاتورهای ریکاردو مارتینز Ricardo Martinez

منتخب طراحی و کاریکاتورهای ریکاردو مارتینز Ricardo Martinez
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر :  ۲۷۰۱۴

ریکاردو مارتینز اورتگا در سال ۱۹۵۶ در سانتیاگو، شیلی از والدین اسپانیایی و مهاجر به دنیا آمد. او در سال ۱۹۶۹ به همراه خانواده اش به مادرید، اسپانیا نقل مکان کردند. ریکاردو شغل حرفه ای اش را از اواخر ۱۷ سالگی شروع کرد. و به زودی شروع به کار طراحی برای نشریات، شرکت های تبلیغاتی و کتابهای طنز کرد.او در سال ۱۹۸۱ به میامی رفت تا برای شرکتی تبلیغاتی کار کند که آگهی های تبلیغاتی مفهومی برای شرکت هایی مانند: سون آپ، دکتر پپر، آمریکن اکسپرس و پوسترهای فیلم تهیه می کردند. 

مدتی بعد او به عنوان طراح، گرافیست و تصویرگر در میامی نیوز استخدام شد. ریکاردو پس از ۶ سال که این روزنامه به " نایت رایدر" فروخته شد شروع به کار به عنوان طراح تدوینگر تبلیغاتی برای میامی هرالد کرد.

ریکاردو به همراه دوست دوران کودکی اش نیچو در میامی اثر" گومر" را خلق کردند. این کمیک استریپ از سال ۱۹۸۷ بارها در نشریات چاپ شده اند. اول در نشریه اسپانیایی " ال پاس" و از سال ۱۹۹۰ در نشریه " ال موندو".

ریکاردو مارتینزدر سال ۱۹۸۹ به همراه همسر آمریکایی اش به میامی برگشت تا یکی ازاعضای گروه تاسیس کنندگان روزنامه " ال موندو " باشد. او دستیار سردبیر مجله و مدیر بخش هنری شد و بر تمام طراحی ها و گرافیک ها سرپرستی می کرد. در ماه مه ۱۹۹۰ شروع به چاپ کارتون های مطبوعاتی اش کرد که به همراه نویسنده و شریک کاری اش نیچو انجام می دادند. نیچو از فوریه ۲۰۰۲ تصمیم گرفت که دیگر در کارتون های سیاسی همکاری نداشته باشد و از آن زمان ریکاردو به تنهایی کارتون های سیاسی می کشد و در باره آنها مطالب می نویسد.

ریکاردو همزمان با کار در " ال موندو" به عنوان طراح آزاد برای " کوکا کولا"، " مادرید سیتی هال" ، " تلفنیکا"، " یونیسف"، " رنو"، و... طراحی انجام داده است.

افراد مشهور بسیاری آثار هنری ریکاردو مارتینز را خریداری کرده اند که برخی از آنها کوفی عنان، خوان کارلوس اول، پادشاه اسپانیا، بیل کلینتون، خوان آنتونیو سامارانچ هستند. 

موزه های بسیاری نیز آثار ریکاردو را خریداری کرده اند که شامل: 

موزه المپیک لوزان، موزه ملی مادرید و موزه دیبوجو دل کاستیلو ده لارس است.

ریکاردو برنده جوایز بسیاری شده است : ۸ مدال طلا و یک جایزه ویژه داوران .جایزه انجمن طراحان روزنامه برای طراحی های او در صفحات انتشاراتی/ تبلیغاتی یکشنبه ها که برای روزنامه های " میامی هرالد" و " ال موندو" انجام داده است. وی برنده جایزه بین المللی مطبوعات که توسط کوفی عنان به او اهدا شد نیز شده است و جایزه ارزشمند پرمیو تونو مادرید توسط شهردار مادرید به او داده شد. وی برنده جایزه هوکستر در فستیوال طنز"جیجون" اسپانیا، جایزه " کت پریچ" که توسط سردبیر روزنامه در بارسلونا به او اهدا شد نیز شده است.

آثار او در مجموعه سالیانه انجمن طراحان نیویورک و چندین مجموعه آثار دیگر قرار دارند. مجموعه آثار" گومر" و کارتون های سیاسی او در کتاب کمیک استریپ های گومر در آمریکا به طور همزمان منتشر شدند. مردم آمریکا از این مجموعه آثار در سال ۱۹۹۱ بسیار استقبال کردند و سپس این آثار در نشریات سراسر جهان منتشر شدند.

در سال ۱۹۹۸ در اسپانیا فیلمی از " گومر" ساخته شد که برنده جایزه ارزشمند" گویا" به عنوان بهترین فیلم بلند سال با موضوع انیمیشن شد.

۸ مجموعه آثار از "گومر" منتشر شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر