به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، صادق اکبری که تابلوهای وعده صادق و چشمهای محسن را نقاشی کرده است، با بیان اینکه با کمی تأمل میتوان دریافت، آثار ارائه شده در نمایشگاههای نقاشی هر کدام ویترین اندیشههای یک نقاش است که کمتر از یک کتاب نیست، به تابلو «چشمهای محسن» اشاره کرد و گفت: این تابلو مشمول روایت بنده از نقاشی و اشاره استعارتی به بصیرت شهیدان است که با ترکیب المانهای خاص جلوهای از رسالت این شهید را به نمایش گذاشته است.
اکبری ادامه داد: شهادت تکامل انسان است و شهید عصارهی تمام ارزشهایی است که میتوان متصور شد. جامعه مدیون شهید است و هنر میتواند به زیباترین وجه آن را تفهیم کند و نقاشی معنویتگرا مسیر دشواری است و سادهانگاری است اگر فکر کنیم نقاشی منحصرا مهارت اجرای طرح و رنگ و پرداخت آن است و نقاشی معنویتگرا نیازمند همذاتپنداری با روح اثر است و این اراده و نیت نیز اشاعهی تفکر شهادت است. تفکری که جامعه را از هر آسیب محفوظ میدارد.
این نقاش گفت: این تفکر که به شکل رسمی از تابلو وعدهی صادق شروع شد و فعلا در ایستگاه چشمهای محسن است که این ایستگاه نیازمند توقف و تامل بیشتری است، به سادگی نمیتوان از مقابل چشمهای محسن دور شد، چشمهای محسن حرف برای گفتن زیاد دارد.
اکبری خواستار چندباره نمایش این اثر هنری برای تامل افکار عمومی و مدیریت فرهنگی استان شد و گفت: منتظر واکنش مسؤولان میمانم.
وی تصریح کرد: نجابت ذاتی هنرمندان باعث شده تا با رویکردی محتاطانه مطالبات خود را بیان کنند و هنرمندان توانمندی در استان داریم که در زادبوم خود گمناماند اما در خارج از استان خود دیده میشوند.
این هنرمند با طرح این سوال که آیا تاکنون مدیران فرهنگی و هنری که به سبب وظیفه ذاتی خود از یک نمایشگاه دیدن میکنند با خود فکر کردهاند که سرانجام آثار فاخر و ارزشی را که محصول ساعتها کار ظریف و طاقتفرسا و بدون مواجب یک هنرمند است، چه میشود؟ ادامه داد: «موفق باشید» سرنوشت محتوم یک نمایشگاه نقاشی در ادامه این رسالت ظریف، دشوار و زیباست، که میتوان با راهاندازی موزهای برای هنرمندان ایلامی این آثار را فراروی آیندگان نیز گذاشت.
اکبری در پایان گفت: نقاشی ویترین احساسات و عواطف خالق آن است، نقاشی جدی است و دست نقاشان کارهای بزرگی را انجام میدهد. آنها حقایق نادیدنی را به تصویر میکشند باید دست آنان را گرفت. چشمان محسن با ما حرف دارد.