نگاهی بر آثار خوشنویسی حشمت الله نوروزی

نگاهی بر آثار خوشنویسی حشمت الله نوروزی
مجموعه ای از آثار خوشنویسی حشمت الله نوروزی
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر :  ۲۶۹۸۷

حشمت‌الله نوروزی گودرزی، متولد 1350- بابل

وی تحصیلات خود را در مقطع لیسانس زبان و ادبیات فارسی به اتمام رساند. نوروزی هنر خوشنویسی را به طور جدّی از سال 1364 آغاز نمود و در ادامه نیز موفق به دریافت گواهینامه فوق ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران گردید. وی مدرس خوشنویسی دانشگاه‌های امیرکبیر، آزاد اسلامی و انجمن خوشنویسان نوین است. حشمت‌الله نوروزی با شرکت در نمایشگاه‌های گروهی داخلی و همچنین حضور در رقابت‌های هنری خوشنویسی و خلق آثاری با موضوعات آزاد ـ تلفیقی و ادبی ـ عرفانی موفق به دریافت عناوین و جوایز متعددی شده است؛ از جمله: رتبه سوم جشنواره هنرهای معاصر اسلامی و رتبه نخست جشنواره کتابت تحریری یک صفحه از قرآن کریم. نوروزی یکی از اعضای انجمن خوشنویسان ایران بوده و کتابت الهی‌نامه ـ نشر مؤلف ـ از جمله آثار اوست.

حشمت الله نوروزی گودرزی، از هنرمندان حوزه هنری با اشاره به زندگی ماشینی عصر حاضرمی گوید: ورود تکنولوژی جدید در جامعه، تبدیل به مانعی برای بسترسازی جهت حضور افرادی شده‌است که علاقه‌مند هستند در عرصه‌های هنری به‌خصوص خوش‌نویسی وارد شوند؛ چراکه شاهد آن هستیم که کتاب های ادبی و عرفانی توسط فونت نستعلیق کامپیوتری چاپ می‌شوند که این خط نه تنها انگیزه‌ای در مخاطب ایجاد نمی‌کند، بلکه از آنجایی که کامپیوتری است، حسی در خود ندارد و کاملا مصنوعی است.

وی همچنین استفاده از فونت‌های نسعتلیق کامپیوتری را در کتاب های ادبی و عرفانی، فاجعه دانست و گفت: این یکی از نمودهای حضور تکنولوژی در زندگی است.

نوروزی گودرزی در از نبود حمایت مسئولان از هنرگفت و اظهار کرد: همه سختی‌ها بر عهده هنرمند است، گویا هنرمند باید به تنهایی تلاش کند، زحمت بکشد تا بتواند به جایگاهی در شان خود دست یابد. در این میان حمایتی از سوی مسئولان وجود ندارد و شاهد اوضاع مناسبی در عرصه اقتصاد هنر نیستیم.

در ادامه نگاهی بر چندی از آثار این هنرمند خواهیم داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر