ایزد دوست مسئول واحد نمایش حوزه هنری اصفهان:

«ماه پیشونی و شهرزاد» ویژه کودک و نوجوان روی صحنه می‌رود

«ماه پیشونی و شهرزاد» ویژه کودک و نوجوان روی صحنه می‌رود
جواد ایزد دوست مسئول واحد نمایش حوزه هنری اصفهان در گفتگو با سایت صحنه گفت: نمایش«ماه پیشونی و شهرزاد» به نویسندگی و کارگردانی مریم حسن‌پور ویژه کودک و نوجوان، به همراه موسیقی پخش انیمیشن اجرا‌های خود را در سالن سوره حوزه هنری آغاز می‌کند.
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
کد خبر :  ۲۶۹۵۸

به گزارش سایت صحنه؛ جواد ایزد دوست مسئول واحد نمایش حوزه هنری اصفهان از اجرای نمایش کودک و نوجوان «ماه پیشونی و شهرزاد» در حوزه هنری اصفهان خبر داد و گفت: نمایش «ماه پیشونی و شهرزاد» از سوی خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان تولید و به مرحله اجرا رسیده است. این نمایش تیر و مرداد امسال روی صحنه خواهد رفت.

ایزد دوست در مورد داستان این نمایش گفت: ماه پیشونی به دنبال پنبه‌هایش به چاهی می‌رود که در آن یک غول  زندگی می‌کند. خاله سوسکه هم که از دست قصاب فرار می‌کرده داخل چاه افتاده و بالش شکسته و نمی‌تواند فرار کند. آقا‌موشه هم به دنبال یک گیاه دارویی وارد چاه می‌شود . در آخر هم کدو قلقله زن ورودی چاه را با کدوی‌اش می‌بندد. تمام شخصیت‌ها به کمک ماه پیشونی و نقشه آقا موشه راه خروج از چاه را پیدا می‌کنند که در این بین اتفاقات جالبی می‌افتد؛ از جمله اینکه ماه پیشونی خواهرش شهرزاد را پیدا می‌کند و با کمک شهرزاد با اتحاد و همدلی جادوگر را شکست می‌دهند و از چاه خارج می‌شوند.

ایزد دوست با اشاره به بهره‌گیری کارگردانی این نمایش از تکنولوژی رسانه‌ای روز در این نمایش گفت: صحنه‌هایی که کدو راه چاه را می‌بندد، همچنین داخل چاه، غار یخی، کندن زمین توسط موش و... در این نمایش با پخش انیمیشن‌هایی نمایش داده می‌شوند. به این ترتیب نمایش کودک و نوجوان «ماه پیشونی و شهرزاد» جذابیت خاصی را با ویژگی‌هایی که دارد برای مخاطبان خود ایجاد می‌کند.

وی در ادامه این نمایش را مجموعه‌ای از شخصیت‌های داستانی خاطره‌انگیز برای بزرگسالان دانست و گفت: مخاطب نمایش‌های کودک و نوجوان همواره به همراه خانواده بوده است. در نمایش «ماه پیشونی و شهرزاد» نیز با وجود شخصیت‌های ایرانی قصه حس نوستالوژیک هم برای بزرگسالان ایجاد و تداعی خاطره می‌کند.

ایزد دوست در معرفی عوامل این نمایش گفت:  نمایش«ماه پیشونی و شهرزاد» به نویسندگی و کارگردانی مریم حسن‌پور 31 تیر ماه سال جاری اجرا‌های خود را در سالن سوره حوزه هنری به نشانی خیابان آمادگاه آغاز می‌کند.

وی افزود: نگار افضل، دانیتا دباغ، کیوان کیانی، شیوا مولویان، آیلین روناسی، نگین ربیعی و امیرحسین حسن‌پور در این نمایش ایفای نقش خواهند کرد. همچنین مازیار صالحی بخش انیمیشن و پویا فرهنگ‌پژوه آهنگسازی این نمایش را برعهده دارد.

ایزد دوست در پایان گفت: نمایش «ماه پیشونی و شهرزاد» نمایشی شاد و همراه با پخش انیمیشن تا 10 مرداد ماه هر شب ساعت 19 میزبان علاقه‌مندان به نمایش کودک و نوجوان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر