گراوور چوبی پیامبر اثر امیل نلده

گراوور چوبی پیامبر اثر امیل نلده
«هوشیاری و تقلید از طبیعت، اثر هنری نیست. یک مومیایی واقع گرایانه بیشتر آدم را بیزار می کند. اثری اثر هنری است که هنرمندش طبیعت را از نو بشناسد و از روح خود چیزی در آن بدمد.»
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر :  ۲۶۹۳۴

پیامبر

مکان خلق اثر: برلین/ محل نگهداری: بنیاد موزه ی هنرهای معاصر، هیوستن/ ابزار: گراوور چوبی/ 32.5 در 22 سانتیمتر

دوره، مجموعه و جنبش: اکسپرسیونیسم

 

«هوشیاری و تقلید از طبیعت، اثر هنری نیست. یک مومیایی واقع گرایانه بیشتر آدم را بیزار می کند. اثری اثر هنری است که هنرمندش طبیعت را از نو بشناسد و از روح خود چیزی در آن بدمد.»

اکسپرسیونیست پیشرو، «امیل نُلده»، زندگیش را وقف خلق آثاری پرروح و گاهی موضوعات مذهبی مانند این کرد. هدف او خلق اثری واقع گرایانه نبود (همان طور که خیلی از آثار سنتی مذهبی نیز کپی برداری از واقعیت نیست)، بلکه هدفش بیرون کشیدن احساسات قوی از خلال موضوعات آثارش بود. این اثر در اولین نگاه، یک باسمه ی چوبی زمخت به نظر می رسد. در حالی که این پیامبر مهربانی به نرمی سخن می گوید و همه به آن بی اعتنایند. سخنانی از یک پیامبر که سخنان پیامبر هستند؛ اما برروی میز سنگی سرد هیچ دادگاهی مورد قضاوت قرار نمی گیرند. پیام هایی راستین که می دانست در عصر خداشناسان همیشه مردود می دانند. هنرمندان جوان تر از نولده، عقاید مذهبی او را بر نمی تابند، ولی قدرت بیان احساسات در آثارش تار محکمی است که گسسته نمی شود.

 

 

امیل نلده ، یک نقاش آلمانی بود. او یکی از اولین نقاشان اکسپرسیونیسم و یکی از نقاشان بزرگ آبرنگ قرن ۲۰ام بود. تابلوهای اواز زن جوان (۱۹۰۶)، باغ گل (۱۹۰۸)، باغ آناوید (۱۹۰۷)، تراکم ابر (۱۹۲۷)،آفتابگردان بزرگ (۱۹۲۸) وگل و ابرها (۱۹۳۳) از مهم‌ترین آثار اوست.نلده به خاطر انتخاب رنگهای پر معنی و رسایش مشهور است. قرمز پر رنگ و زرد درخشنده اغلب در کارهایش دیده می‌شود که یک حالت درخشنده و نورانی به کارهایش می‌دهد، در غیر اینصورت کارهایش تاریک و محزون است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر