نقاشی های ژان اونوره فراگونار (Jean-Honore Fragonard)

نقاشی های ژان اونوره فراگونار (Jean-Honore Fragonard)
نگاهی بر نقاشی های «روکوکو» ، ژان اونوره فراگونار (Jean-Honore Fragonard)
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر :  ۲۶۸۹۰

ژان اونوره فراگونار (آوریل ۱۷۳۲–۲۲ اوت ۱۸۰۶) نقاش فرانسوی که نقاشی‌های وی از نوع روکوکو است. وی در شهر گرس، از شهرستان آلپ-ماریتیم در فرانسه متولد شد. حدود نیم قرن از وی نامی برده نشد تا این که Lübke در تاریخ هنر(۱۸۷۳) به وی اشاره نمود.

 فرگوندر در سال 1752 با نقاشی از یروبام به قصاب قرمز طلایی جایزه روم را به دست آورد، اما قبل از شروع به رم، او برای سه سال تحت چارلز آندره ون لو ادامه تحصیل داد. در سال قبل از عزیمت او نقاشی مسیح را پهن کردن رسولان در حال حاضر در کلیسای جامع گرس نقاشی کرد. در 17 سپتامبر 1756، او محل سکونت خود را در آکادمی فرانسه در رم، و سپس توسط چارلز-جوزف Natoire رئیس جمهور.

در سال 1765، کرزوس و کالیرهو خود را به آکادمی پذیرفت. این موضوع به وسیلۀ دیدرو، یک موضوع پرجسته (هرچند نه کاملا جدی) ساخته شد و توسط پادشاه خریداری شد که در کارخانه Gobelins تولید شده بود. تا کنون فرگونارد بین مذهب، کلاسیک و سایر موضوعات تردید داشت. اما در حال حاضر تقاضای هنرمندان ثروتمند از دادگاه لذت بخش و محرمانه لوئیس XV، او را قطعا نسبت به صحنه هایی از عشق و خوشبختی که با آن نام او همیشه مرتبط است و فقط با زیبایی ملایم رنگ او قابل قبول است و virtuosity از کار بر روی صورت خود را؛ چنین کارهایی شامل Bluff Man Bluff (Le collin maillard)،  Serment d'Amour (Love Vow)، Le Verrou (The Bolt)، La Culbute (The Tumble)، La Chemise enlevée (پیراهن حذف شده) و L 'escarpolette (The Swing، Collection Wallace)، و دکوراسیون های او برای آپارتمان خانم دو بارری و رقصنده مادلین گیمارد. پرتره دنیس دیادر (1769) به تازگی نام خود را به فرگونورد معروف شده است.

در تاریخ 5 دسامبر 2013، در خیابان Bonhams New Bond، لندن Salerooms، نقاشی فرگونر فرانچوئیس هنری دوک هارکورت برای 17،105،500 پوند استرلینگ - 28،058،081 دلار آمریکا فروخته شد - قیمت رکورد جهانی برای هنرمند در حراج گذاشته شد. رکورد قبلی برای نقاشی فروخته شده در لندن در سال 1999 به مبلغ 5،300،000 پوند بود. مبلغ پرداختی نیز بالاترین قیمت برای یک نقاشی استاد قدیمی است که در سال 2013 در هر جای دنیا به فروش می رسد. فروش Bonhams از نقاشی و مجسمه سازی از مجموعه مشهور بشردوست آلمانی، دبیر دبیر گاستاو راو، بیش از 19 میلیون پوند افزایش یافته است و درآمد حاصل از بنیاد کمیته آلمانی یونیسف برای کودکان جهان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر