تقدیر مدیر مرکز هنرهای نمایشی از ستاد ارتحال امام خمینی (ره)

تقدیر مدیر مرکز هنرهای نمایشی از ستاد ارتحال امام خمینی (ره)
کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اهدای تندیس پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد و لوح تقدیر از غلامعلی اصغریان معاون فرهنگی ستاد ارتحال امام خمینی (ره) تقدیر کرد.
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر :  ۲۶۱۵۶

به گزارش سایت صحنه، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی به همراه امیرحسین شفیعی دبیر پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد، صبح امروز با حضور در دفتر ستاد ارتحال امام خمینی (ره) از غلامعلی اصغریان معاونت فرهنگی ستاد ارتحال امام خمینی (ره) با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره به پاس حمایت های بی کران در برگزاری این همایش تقدیر کردند.

غلامعلی اصغریان معاونت فرهنگی ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در این مراسم با بیان اینکه این ستاد، سومین سال متوالی است که در برگزاری این همایش مشارکت و همیاری دارد، گفت: برگزاری پنجمین دوره همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد، بسیار برنامه ریزی شده، منظم و باکیفیت بالا طراحی و اجرا شده بود که نسبت به دوره های گذشته بسیار موفق تر بروز و ظهور داشته است.

وی مهمترین ویژگی همایش تئاتر مردمی خرداد را، برگزاری مراسم اختتامیه در "حسینیه جماران" دانست و گفت: حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، آیت الله سیدحسن خمینی و معاونین وزیر و جمعی از اهالی هنر و سینما به این محفل صفای ویژه ای داده بود.

اصغریان اضافه کرد: برگزیدگان بخش های مختلف همایش در فضای معنوی حسینیه جماران، نام و یاد و خاطره امامی که مدافع راستین هنر اسلامی و ایرانی بود را تجربه و با رضایتمندی کاملی حسینیه را ترک کردند.

وی تصریح کرد: زیباتر از آن اینکه کار به همین جا ختم نشد و اجراهای بخش های پرده خوانی و نقالی و همچنین تئاتر خیابانی در چندین نقطه اصلی شهر تهران ادامه پیدا کرد که از ویژگیهای همایش محسوب می شود.

معاون فرهنگی ستاد ارتحال امام خمینی (ره) با قدردرانی از زحمات کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری و امیرحسین شفیعی دبیر همایش یادآور شد: در معرفی اندیشه ها و سیره عملی، سلوک اخلاقی، انسانی و عرفانی امام(ره) تاثیرگذارترین زبان، هنر است و شاید نتوان چیزی را جایگزین تئاتر کرد.

وی ادامه داد: هنرمندی که با عشق و اشتیاق و اخلاص، زندگی پُربار امام خمینی (ره) که الگوی حسنه معاصر است را روایت می کند و نمونه ای از زندگی اسلامی و ایرانی را به جامعه ارائه می دهد می داند که زیباتر از زندگی امام (ره) وجود ندارد و هنرمندان به این گونه موضوعات و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اندیشه های امام (ره) در این همایش به خوبی پرداختند.

اصغریان خاطرنشان کرد: بهترین شیوه معرفی یک فکر، معرفی آن در اشکالی از هنر است که تئاتر این ویژگی را دارد و شکل ملموس و زیبای آن را در همایش مردمی تئاتر خرداد دیدیم و فکر می کنم هنر تئاتر به دلیل ارتباط نزدیکی که با مردم دارد یکی از بهترین مسیرها برای معرفی سیره عملی و اندیشه های امام (ره) در زمینه های فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی همین هنر تئاتر است.

لازم به ذکر است: نمایش های این دوره از همایش در فضای باز مجموعه تئاتر شهر، حوزه هنری، میدان امام حسین (ع)، برج میلاد و خانه هنرمندان از 8 الی 15 خردادماه به دبیری امیرحسین شفیعی در 10 استان تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، لرستان، قزوین، گیلان، کرمان، البرز و مرکزی برگزار شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر